Monday, March 12, 2012

RED WARRIORS TIDAK MAHU TERPERANGKAP

KOTA BHARU – Aksi sulung perlawanan peringkat kumpulan Kejohanan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (Piala AFC) membuka tirainya dengan menemukan Juara Liga Super musim lalu, Kelantan bertemu kelab Navibank Saigon FC di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini.
 
Meskipun lawan yang menanti dikhabarkan sedang menghadapi masalah namun bagi pengendali baru Kelantan, Bojan Hodak, beliau tidak mahu terperangkap dengan situasi yang melanda kelab yang berpengkalan di Ho Chi Minh itu
 
“Saya difahamkan Navibank Saigon FC telah memecat Ketua Jurulatih mereka kerana prestasi buruk dalam Liga Vietnam musim ini. Mungkin ada sesuatu tidak kena dengan pasukan tersebut meski pun dibarisi pemain tempatan dan import yang bagus,” katanya ketika ditemui Sinar Harian semalam.
 
“Saya tidak tahu apa puncanya, malah empat hari lalu mereka tewas 0-3 dalam saingan liga mereka. Mengikut laporan akhbar negara tersebut, pasukan ini dikatakan kurang fokus melakukan persiapan bagi menghadapi Kejohanan Piala AFC namun saya tidak percaya dengan berita tersebut.
 
Malah jurulatih berusia 41 tahun itu tetap menganggap reputasi kelab yang menamatkan saingan Liga Vietnam dengan menduduki tangga kelapan pada musim lalu tetap hebat dan tidak ada jalan mudah untuk Kelantan mencipta kemenangan pada perlawanan ini.
 
“Saya tahu tiga pemain import mereka memang bagus dan Kaptennya, Phan Van Tai Em yang beraksi di posisi tengah juga cukup berbahaya dan mampu menghadirkan ancaman kepada pasukan kita,” katanya.
 
Mengulas mengenai peluang Kelantan dalam pertemuan malam ini, Hodak yang kehilangan ramai pemain ekoran masalah kecederaan tetap optimis pasukannya mampu melakukan kejutan.
 
“Indra Putra (Mahayuddin) pasti diketepikan kerana masalah kecederaan. Selain itu Muhammad Ramzul Zahini (Adenan) mengalami sakit bahagian perut dan S Subramaniam juga turut dilanda kecederaan. Tempat Subramaniam bakal diisi oleh Mohd Farisham (Ismail).
 
“Tanpa Norshahrul Idlan (Talaha) yang belum bersedia diturunkan, saya akan menyenaraikan Mohammed Ghaddar dan Onyekachi Nwoha di bahagian jentera serangan. Saya tahu ramai peminat kurang senang dengan prestasi Nwoha tetapi dia sudah menunjukkan peningkatan dalam perlawanan dengan Negeri Sembilan tempoh hari,” katanya.
 
Sementara itu, Kelantan juga turut kehilangan khidmat bek kanan, Mohd Daudsu Jamaluddin yang masih trauma setelah terlibat dalam kemalangan jalan raya malam semalam.

No comments:

Post a Comment