Sunday, March 4, 2012

KELANTAN MAHU LANGSAI HUTANG


KOTA BHARU – ‘Kami mahu langsaikan hutang’ Demikian komen ringkas Pengurus Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim menjelang perlawanan tunggal Liga Super menentang Negeri Sembilan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini.
 
Kegagalan mempertahankan kejuaraan Piala Sultan Ahmad Shah buat kali kedua setelah tewas 1-2 dalam perlawanan Sumbangsih menentang skuad Jang pada 7 Januari lalu ternyata masih belum terpadam oleh barisan pemain The Red Warriors itu.
 
Azman Ibrahim berkata, pertemuan kedua-dua pasukan malam ini menjadi kesempatan terbaik kepada barisan pemainnya menebus kembali kekalahan tersebut kepada skuad kendalian Mohd Azraai Khor Abdullah.
 
“Semua pemain perlu mengingati kembali bagaimana kita dikecewakan oleh Negeri Sembilan dalam perlawanan tersebut. Kita mahu barisan pemain membayar hutang tersebut dengan mengalahkan mereka di hadapan penyokong sendiri malam ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.
 
“Namun saya akui Negeri Sembilan bukanlah sebuah pasukan yang mudah untuk ditewaskan. Kita perlu berwaspada kerana mereka sudah pasti tidak mahu kecundang lagi setelah tersingkir awal dalam kempen Piala FA (kalah kepada Johor FC) baru-baru ini.
 
“Gandingan penyerang, Jean Emmanuel Effa Owona dan Mohd Shakir Ali pasti menjadi sandaran utama Negeri Sembilan dan kita harus menyekat pergerakan kedua-dua pemain ini andai mahu memastikan tiga mata berharga milik kita dalam pertemuan ini,” katanya.
 
Menurut Azman, pemain pertahanan import, Obinna Nwaneri dari Nigeria akan diberikan tugas khas merantai pergerakan penyerang import berbisa Negeri Sembilan, Jean Emmanuel Effa Owona pada pertemuan malam ini.
 
Dalam perkembangan lain, The Red Warriors masih lagi menunggu pengesahan mengenai perkembangan terkini dua pemain, Norshahrul Idlan Talaha dan Mohamad Ab Aziz Ismail yang mengalami kecederaan lutut dalam perlawanan pusingan pertama Piala FA bertemu Sarawak baru-baru ini.
 
  Norshahrul Idlan (kiri) belum pasti dapat diturunkan bagi menghadapi Negeri Sembilan di Kota Bharu malam ini.
 
“Peluang mereka masih lagi 50-50 untuk diturunkan. Ia bergantung kepada pemeriksaan yang akan dilakukan oleh pegawai perubatan pasukan pagi ini. Saya berharap mereka kembali cergas dan boleh beraksi malam ini.
 
“Namun tanpa khidmat mereka sekali pun kita masih mempunyai Indra Putra (Mahayuddin), Mohd Norfarhan (Muhammad), S Chanturu dan Mohd Nurul Azwan (Roya) yang terbukti beraksi cemerlang dalam perlawanan sebelum ini.
 
“Malah Khairul Fahmi (Che Mat) yang sudah pun kembali menyertai rakan sepasukan yang lain dalam sesi latihan sejak petang semalam juga akan disenaraikan selaku penjaga gawang Kelantan pada pertemuan ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment