Monday, March 12, 2012

THE PRESIDENT WARRIORS TAK MAHU KECEWA LAGI

KOTA BHARU – Kegagalan meraih mata penuh dalam pertemuan dengan Kedah dua hari lalu ternyata memberi tamparan hebat kepada juara bertahan, Kelantan bagi mengharungi saingan Liga Piala Presiden musim ini.
 
Meski pun dilihat menguasai perlawanan tersebut, namun ketumpulan jentera serangan The President Warriors itu menafikan hajat mereka untuk mengutip tiga mata seterusnya memberi tekanan kepada pasukan yang menduduki dua tangga teratas, Sabah dan KL Sime Darby FC.
 
Kekecewaan ini diluahkan oleh Pengurus Pasukan, Mohamad Yusri Ismail yang menganggap perlawanan tersebut seharusnya miliki Kelantan andai segala peluang yang terhidang dimanfaatkan dengan baik oleh barisan penyerangnya.
 
“Kalau tidak kerana dua percubaan kita dalam babak pertama tidak terkena palang sudah pasti keputusan memihak kepada kita. Namun itulah bola sepak, kita ada peluang tetapi gagal disempurnakan dan kesudahannya kita dihukum dengan keputusan seri ini,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
 
“Ketiadaan penyerang, Mohd Aris (Zaidi) yang digantung perlawanan begitu dirasakan. Saya akan berbincang dengan jurulatih (Mohd Hashim Mustapha) sama ada terus mengekalkan gandingan sedia ada atau memanggil semula Mohd Aris,” katanya.
 
Gandingan penyerang Mohd Shahiran Md Zain dan Mohd Azyu Ikmal Che Mat Nor bukan sahaja gagal mencipta gerakan menarik malah seakan hilang arah setiap kali berada di depan pintu gol lawan dalam pertemuan dengan Kedah itu. 
 
Mengulas mengenai pertemuan dengan KL Sime Darby FC yang akan berlangsung di gelanggang lawan petang esok, Mohamad Yusri mengakui ia satu lagi perlawanan yang sukar bagi pasukannya.
 
“Pasukan KL Sime Darby FC pada musim ini jauh berbeza dengan musim lalu. Kita tidak boleh memandang mudah perlawanan ini. Lebih-lebih lagi mereka kini berada di tangga kedua liga pada masa sekarang.
 
“Sudah pasti ia menjanjikan pertemuan yang menarik bagi kedua-dua pasukan. Bagi saya kita tidak ada pilihan selain mencipta kemenangan ke atas KL Sime Darby FC ini setelah sekadar seri dengan Kedah dua hari lalu.
 
“Saya berharap semua pemain menjadikan keputusan seri dengan Kedah itu sebagai satu pengajaran kepada mereka. Status juara bertahan bukan lagi jaminan bagi kita untuk mencatatkan kemenangan mudah dalam setiap perlawanan,” katanya.

No comments:

Post a Comment