Sunday, March 4, 2012

KELANTAN WASPADA BERTEMU KEDAH

KOTA BHARU – Selepas menewaskan Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ), skuad Piala Presiden Kelantan mahu memastikan Kedah menjadi mangsa seterusnya apabila kedua-duanya turun beraksi dalam perlawanan Liga Piala Presiden di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu petang esok.

Bagi pengendali skuad The President Warriors, Mohd Hashim Mustapha, ada mesej ringkas disampaikan kepada anak buahnya betapa kegembiraan berlebihan hasil kemenangan 2-1 ke atas sekolah sukan elit itu harus dihentikan dan menuntut mereka kembali fokus menghadapi Sang Kenari itu.

“Memang kita berjaya mengejutkan SSBJ tempoh hari tetapi pemain harus ingat sebelum itu kita pernah tewas di tempat sendiri kepada Sabah. Saya berharap pemain jangan cepat berasa puas dengan kemenangan ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Sudah pasti pertemuan dengan Kedah petang esok menjanjikan aksi yang sukar. Pemain jangan ingat kita mempunyai kelebihan beraksi di tempat sendiri kalau mereka merasakan Kedah merupakan sebuah pasukan yang mudah dikalahkan.  

“Buktinya mereka kini berkongsi mata dengan kita dalam carta liga. Kedah pada musim ini bukan calang-calang pasukan. Jadi kita perlu menghormati dan menganggap mereka setanding dengan kita,” katanya.

Pertemuan petang esok pasti menarik kerana Mohd Hashim bakal bertemu rakan sejawatan yang pernah beraksi bersamanya dengan skuad Kedah pada tahun 1996, Mohd Nidzam Adzha Yusoff yang kini membimbing skuad Piala Presiden negeri tersebut pada musim ini.

Mengulas mengenai percaturan beliau bagi pertemuan dengan Kedah nanti, besar kemungkinan Mohd Hashim dijangka mengekalkan kesebelasan yang sama ketika menewaskan SSBJ tempoh hari.

“Kalau ada pun mungkin rombakan kecil sahaja. Saya berharap dua pemain tonggak, Tuan Muhammad Faim (Tuan Zainal Abidin) dan Norsyahrul Hawari (Hanafi) sempat pulih daripada kecederaan menjelang pertemuan petang esok,” katanya.

“Ketiadaaan Mohd Aris (Zaidi) yang masih menjalani hukuman penggantungan langsung tidak menjejaskan persiapan pasukan kita. Saya tidak ada masalah untuk menggandingkan Mohd Shahiran (Md Zain) dengan Mohd Azyu Ikmal (Che Mat Nor) di bahagian serangan sekali lagi.

Dalam perkembangan lain, Mohd Hashim masih menaruh keyakinan dapat menggunakan  khidmat Muhammad Syazwan Yusoff yang beraksi cemerlang meski pun besar kemungkinan di panggil menyertai skuad senior menghadapi Negeri Sembilan malam ini.

No comments:

Post a Comment