Wednesday, February 29, 2012

HODAK TURUN PADANG LATIH KELANTAN

Hodak menyatakan sesuatu kepada Muhammad Ramzul Zahini Adenan (kiri) dalam sesi latihan skuad Liga Super Kelantan, semalam.

KOTA BHARU – Pengarah Kejurulatihan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Akademi Al-Hambra Red Warriors (ARMY) yang baru, Bojan Hodak buat pertama kalinya turun padang mengendalikan sesi latihan pasukan Liga Super Kelantan semalam.

Meski pun belum ada kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), namun kelibat jurulatih kelahiran Croatia itu dapat dilihat apabila secara tidak rasmi mengendalikan sesi latihan skuad The Red Warriors itu di Padang MARDI, Pasir Tumbuh, di sini semalam.

Sesi latihan selama satu setengah jam itu berjalan dengan lancar dan moral semua pemain juga dilihat tidak terjejas meski pun tanpa kehadiran pengendali asal, Peter Butler yang dikhabarkan masih berada di Indonesia.   

Hodak yang merupakan bekas Ketua Jurulatih pasukan UPB My Team musim 2006 hingga 2009 dibantu oleh dua penolong jurulatih, Zahasmi Ismail dan Mohd Sideek Samsuddin mengendalikan sesi latihan tersebut.

Selain itu, Hodak juga pernah melatih kelab Phnom Penh Crown FC di Cambodia selama enam bulan (2010 hingga 2011) dan kali terakhir memegang jawatan selaku Penolong Jurulatih kelab Shandong Luneng Taishan FC di China sehingga membawa kelab tersebut muncul naib juara Piala FA pada tahun lalu.

Sinar Harian semalam melaporkan Hodak besar kemungkinan dilantik sebagai pengendali baru skuad The Red Warriors sekiranya Butler memilih untuk meninggalkan Kelantan dalam masa terdekat.

Malah jurulatih berusia 41 tahun yang mempunyai Lesen Kelas A Kesatuan Bola Sepak Eropah (UEFA) itu dilihat calon paling berpotensi disenaraikan pada saat-saat akhir menggantikan Butler kerana tarikh tutup pendaftaran pemain dan pegawai pasukan bagi Kejohanan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (Piala AFC) berakhir hari ini.

Sementara itu, Hodak ketika ditemui pihak media enggan mengulas lanjut mengenai kehadiran beliau melatih pasukan Liga Super Kelantan dalam sesi latihan semalam.

 Hodak serius mengendalikan sesi latihan skuad Liga Super Kelantan semalam.

“Itu anda (wartawan) kena tanya sendiri kepada pihak pengurusan. Saya tidak boleh mengulas lanjut tentang perkara ini. Saya di sini hanya membantu mengendalikan sesi latihan pasukan ini sahaja,” katanya.

Kata-kata yang dilontarkan oleh Hodak itu cukup mudah difahami apabila dilihat mengambil jalan selamat dengan tidak mahu mengulas lanjut mengenai kedudukan beliau selaku pengendali baru setelah kemelut dalaman di antara Butler dengan pihak Kafa masih belum menemui jalan penyelesaian setakat ini.

No comments:

Post a Comment