Monday, February 27, 2012

MAMEE PENAJA BARU THE RED WARRIORS

Annuar (empat,kanan) menerima replika cek dari Pang Hee Ta sebagai penaja baru The Red Warriors dalam sidang media Karnival ARMY di Kota Bharu, dua hari lalu.

KOTA BHARU – Menerusi tajaan bernilai RM200,000, Mamee – Double Decker (M) sah menjadi penaja baru pasukan bola sepak Kelantan pada musim ini setelah memeterai perjanjian dengan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) dua hari lalu.

Pemangku Pengurus Besar Jualan dan Pemasarannya, Pierre Pang Hee Ta berkata, pihaknya berbesar hati dapat menjadi penaja bersama The Red Warriors meski pun saingan Liga Malaysia sudah pun bermula sejak dua bulan lalu.

“Kita bukan sahaja menaja pasukan bola sepak senior tetapi juga menjadi sebahagian daripada keluarga Akademi Al-Hambra Red Warriors (ARMY) dengan menaja mereka terutama dalam pembangunan bola sepak di peringkat akar umbi.

“Selain menjadi penaja pasukan Manchester United yang merupakan pasukan terhebat dalam Liga Perdana Inggeris, kita juga memilih pasukan bola sepak Kelantan yang dilihat salah satu kuasa baru dalam pentas bola sepak di Negara ini.

“Kita juga berminat untuk mengadakan usaha sama dengan pihak Kafa terutamanya dalam membawa pasukan bola sepak ARMY dan The Red Warriors ke luar negeri dalam memperkembangkan bakat mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media sempena pelancaran Karnival ARMY di Kota Bharu, dua hari lalu. Hadir sama ialah Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa, Timbalannya, Datuk Afandi Hamzah, Pengerusi ARMY, Datuk Ismail Md Noor dan Pengurus Penajaan dan Activasi Mamee - Double Decker (M) Berhad, Sharszany Shahry Shahriman.

Sementara itu, Annuar berkata, beliau menyambut baik langkah syarikat produk pemakanan tersebut yang sudi menjadi penaja bersama pasukan bola sepak Kelantan pada musim ini.

“Kehadiran pihak Mamee tepat pada masanya dan sebahagian daripada sumbangan penajaan ini akan diperuntukkan untuk pembangunan ARMY melalui pelbagai perancangan yang kita akan susun selepas ini.

“Antaranya kita bercadang untuk mewujudkan pasukan elit bawah 14 dan 16 tahun di mana mereka akan didedahkan dengan pelbagai kejohanan bola sepak tempatan dan luar negeri.

“Malah Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berusaha untuk menjalinkan kerjasama dengan Persatuan Bola Sepak Jepun (JFA) dan saya fikir kita (Kelantan) selaku ahli gabungan badan induk bola sepak Negara mempunyai peluang yang baik untuk menghantar pasukan ke sana.

“Kita melihat model pembangunan bola sepak di Jepun lebih sesuai dengan kita. Malah kita bercadang menjemput beberapa pasukan remaja daripada Negara tersebut datang ke sini menyertai pelbagai kejohanan dan saya fikir ia memerlukan perbelanjaan yang tinggi,” katanya. 

No comments:

Post a Comment