Monday, February 27, 2012

HODAK GANTI BUTLER?



KOTA BHARU – Siapa yang bakal menduduki ‘kerusi panas’ Ketua Jurulatih Kelantan mungkin terlalu awal untuk diperkatakan tatkala kemelut dalaman di antara Peter Butler dengan majikannya, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) sendiri masih belum menemui titik penyelesaiannya sehingga kini.

Namun, sudah ada petunjuk apabila Pengarah Kejurulatihan dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Akademi Al-Hambra Red Warriors (ARMY) yang baru dilantik, Bojan Hodak besar kemungkinan akan mengambil alih tugas melatih pasukan Liga Super Kelantan dalam masa terdekat ini.

Ini dibuktikan lagi apabila jurulatih kelahiran Croatia itu dilihat memainkan peranan secara ‘tersembunyi’ menyusun percaturan taktikal ketika The Red Warriors menewaskan pasukan Singapore Armed Forces (SAF) FC 2-1 dalam aksi perlawanan persahabatan antarabangsa yang berlangsung di Stadium Sultan Muhammad IV, malam semalam.

Menurut sumber dalaman Kafa, Hodak yang baru dilantik memegang jawatan baru tersebut minggu lalu dijangka turun padang buat pertama kali melatih pasukan Liga Super Kelantan secara tidak rasmi dalam masa terdekat.  

“Namun Peter Butler masih kekal selaku Ketua Jurulatih Kelantan dan belum ada tindakan pemecatan dilakukan ke atas beliau. Kita masih menunggu sehingga beliau tampil menjawab surat tunjuk sebab berikutan kenyataan keras yang dikeluarkan oleh beliau kepada media pada minggu lalu.

“Perkembangan ini cukup menarik apabila Hodak yang mempunyai kuasa selaku Pengarah Kejurulatihan dan CEO ARMY mungkin menjadi calon berpotensi untuk mengisi jawatan tersebut sekiranya Butler mengambil keputusan untuk meninggalkan pasukan Kelantan,” katanya.

Jurulatih berusia 41 tahun itu mungkin calon paling sesuai bagi menggantikan Butler memandangkan beliau bukan sahaja kaya dengan pengalaman sebagai pemain bola sepak selama 11 tahun di negaranya, Singapura dan Hong Kong malah sudah berkecimpung di dalam bidang kejurulatihan sejak lapan tahun lalu.

Sementara itu Sinar Harian turut difahamkan, Butler kini dikhabarkan berada di Indonesia dan sedang berunding dengan salah sebuah kelab bola sepak di sana bagi meneruskan kerjayanya setelah menghadapi masalah untuk bekerja di Kelantan.

Ini diperkukuhkan lagi apabila Butler sehingga kini tidak muncul di Kota Bharu, meski pun beberapa kali diberi peluang oleh pihak Kafa untuk tampil membela diri kepada Jawatankuasa Pengurusan di atas ketidakpuasan hati beliau dalam beberapa perkara termasuk isu campur tangan pemain import oleh pihak pengurusan baru-baru ini.

Bagi The Red Warriors, mereka tidak harus menunggu terlalu lama untuk menamakan jurulatih baru memandangkan saingan Liga Super akan bersambung tidak lama lagi dan kedua-dua penolong jurulatih sekarang, Zahasmi Ismail dan Mohd Sideek Samsudin pula hanya mempunyai Lesen Kejurulatihan Bola Sepak Kelas B sahaja.

1 comment:

  1. It is appropriate time to make a few plans for the longer term and it's time to be happy. I have read this publish and if I could I wish to recommend you some interesting things or advice. Maybe you could write next articles regarding this article. I desire to learn more issues approximately it!

    Here is my web-site; cellulite treatment

    ReplyDelete