Monday, February 27, 2012

KELANTAN BERSEMANGAT ATASI SABAH



KOTA BHARU – Momentum cemerlang ketika menewaskan Johor 4-1 mahu diulangi oleh skuad Piala Presiden Kelantan apabila bertemu pencabar terdekatnya Sabah dalam aksi perlawanan Liga Piala Presiden di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu petang ini.

Meski pun mengakui bakal berhadapan cabaran getir, namun pengendali pasukan, Mohd Hashim Mustapha tetap yakin anak didiknya mampu menghadirkan keputusan menggembirakan berdasarkan prestasi semasa pasukannya ketika ini.

“Dalam bola sepak tidak ada yang mustahil. Itu yang dibuktikan oleh pemain saya sehingga berjaya mengejutkan Johor di tempat mereka minggu lalu. Jadi tidak salah untuk saya katakan kita boleh mengalahkan Sabah meski pun mereka dilihat antara pasukan yang terkuat pada musim ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Saya tidak berminat untuk mencari kelemahan pasukan lawan kerana ini baru perlawanan pusingan pertama. Lebih penting bagi saya untuk memfokuskan persiapan pasukan kita daripada memikirkan tentang kehadiran mereka di sini.

“Kalau barisan pemain dapat mengekalkan rentak sebagaimana ketika menewaskan Johor tempohari sudah pasti tiga mata penuh dalam genggaman kita. Kelebihan beraksi di tempat sendiri harus dimanfaatkan sebaik mungkin barisan pemain dengan mencipta kemenangan bagi mengukuhkan kedudukan di persada liga,” katanya.

Justeru, Mohd Hashim menagih sentuhan berbisa rangkaian tiga penyerangnya iaitu Mohd Aris Zaidi, Mohd Azyu Ikmal Che Mat Nor dan Mohd Shahiran Md Zain untuk merobek gawang gol pasukan Sabah pada pertemuan ini.

Penyerang Kelantan, Mohd Azyu Ikmal (depan) bakal bergandingan dengan Mohd Aris dan Mohd Shahiran bagi menghadapi Sabah di Kota Bharu, petang ini.

“Gandingan mereka sudah menampakkan keserasian dan saya berpuas hati dengan persembahan yang ditunjukkan mereka setakat ini. Jadi saya berharap mereka meneruskan rentak cemerlang sekali lagi pada perlawanan ini,” katanya.

Dalam perkembangan lain, ada perkhabaran kurang enak di kem pasukannya setelah kehilangan khidmat bekas pemain tengah Harimau Muda B, Mohammad Asif Mohd Azman yang terpaksa disisihkan kerana menjalani hukuman penggantungan satu perlawanan.

“Kehilangan dia sedikit dirasai namun saya percaya pemain lain yang akan diturunkan mampu menggalas tanggungjawab tersebut. Siapa yang akan diturunkan itu saya belum ditentukan lagi sehingga beberapa jam sepak mula perlawanan petang ini.

Sementara itu, jurulatih berusia 46 tahun itu turut memuji persembahan pemain pertahanan kiri, Mohammad Qayyum Marjono Sabil yang beraksi cemerlang ketika perlawanan menentang Johor minggu lalu.

No comments:

Post a Comment