Sunday, February 26, 2012

BUTLER KENA BALIK BERBINCANG

Annuar (tiga,kanan) menyatakan sesuatu kepada Ismail (kiri) dalam majlis perasmian Karnival ARMY di Kota Bharu, semalam. Hadir sama ialah CEO ARMY yang baru, Bojan Hodak (kanan).
 
KOTA BHARU - “Baliklah dan berbincang dengan kami” Mungkin itulah pendekatan berhemah yang diambil oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) dalam menangani krisis dalaman dengan Ketua Jurulatih Kelantan, Peter Butler sekarang.
 
Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, secara peribadi beliau sudah pun mengarahkan pengendali kelahiran Halifax , England itu kembali ke Kota Bharu dengan segera bagi berbincang dengan pihak pengurusan mengenai masalah ketidakpuasan hati jurulatih tersebut.
 
“Tidak baik menghilangkan diri begitu sahaja. Dia masih ada tanggungjawab dengan pasukan dan saya fikir kalau dia hendak ke mana-mana sekali pun dia kena mohon cuti. Gaji dia pun RM1,000 sehari dan janganlah hilang begitu sahaja.
 
“Datuk Afandi Hamzah (Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan) hendak bersemuka dengan dengan dia. Dalam kes ini, kalau dia rasa tidak puas hati seelok-eloknya duduk berbincang dengan jawatankuasa berkenaan dan jangan pergi (mengeluarkan kenyataan) kepada media.
 
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas perasmian Karnival Akademi Al-Hambra Red Warriors (ARMY) di Kota Bharu semalam. Hadir sama ialah Pengerusi ARMY, Datuk Ismail Md Noor, Timbalan Presiden Kafa, Datuk Afandi Hamzah, Naib Presiden, Rosmadi Ismail dan Pengarah Kejurulatihan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif ARMY yang baru, Bojan Hodak.
 
Sinar Harian dua hari lalu melaporkan Butler direhatkan berkuat kuasa Khamis lalu daripada melatih pasukan The Red Warriors ekoran masalah dalaman yang dihadapi pengendali berusia 46 tahun itu dengan majikannya, Kafa.
 
Ditanya adakah beliau berhubung dengan Butler dalam masa terdekat, Annuar mengakui ada berhubung menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) namun tidak dapat mengesahkan di mana dia berada pada masa sekarang.
 
“Saya kerap berhubung kerana dia kawan saya. Walaupun dia pernah melakukan kesalahan besar meninggalkan pasukan kita tanpa notis tiga tahun lalu namun semua itu sudah dilupakan.
 
“Saya minta Setiausaha Agung (Azman Ibrahim) menghubungi dia. Ada sesetengah kata dia berada di Kuala Lumpur , ada pula kata berada di luar Negara. Susah untuk berhubung menerusi telefon atau sms dan lebih baik dia pulang ke sini dengan segera.
 
Mengulas mengenai ketidakpuasan hati Butler mungkin berpunca daripada beberapa perkara seperti potongan cukai pendapatan yang dikenakan ke atasnya, Annuar berkata, pihaknya tidak dapat memenuhi permintaan beliau yang mahukan pihaknya membayar potongan tersebut memandangkan kantung persatuannya sendiri tidak begitu mengizinkan pada masa ini.
 
“Kita diwajibkan membuat potongan sebagaimana yang ditetapkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Gaji dia ketika mula-mula datang RM16 ribu, kemudian kita naikkan RM20 ribu dan kali kedua kita naikkan 25 ribu. Itu sudah cukup banyak dan kita tak mampu membayar cukai pendapatannya.
 
Sementara itu, Annuar turut menolak dakwaan Bojan Hodak bakal dilantik untuk mengemudikan pasukan The Red Warriors sebaliknya memberitahu kehadiran jurulatih kelahiran Croatia itu hanya bertujuan untuk membangunkan ARMY menerusi program akar umbi yang sudah pun disusun sebelum ini.

1 comment:

  1. I got this web page from my buddy who told me on the topic of this web page and at
    the moment this time I am browsing this website and reading very informative
    posts here.

    My page: home cellulite treatment

    ReplyDelete