Monday, August 22, 2011

T-TEAM UJI KELANTAN

Imbas kembali....aksi pemain pertahanan T-Team, Azizi Matt Rose cuba menyekat kemaraan Norshahrul Idlan Talaha dalam aksi Liga Super yang berkesudahan Kelantan tewas 1-2 kepada T-Team di Kota Bharu.

KOTA BHARU – Pasukan berstatus kelab, T-Team bakal menguji kehebatan juara bertahan, Kelantan apabila kedua-dua turun berentap dalam aksi perlawanan persahabatan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu pada jam 10 malam Rabu ini.  

Pertemuan menentang pasukan bimbingan Yunus Alif itu sentiasa menjadi perhatian sepanjang musim ini memandangkan tiga bekas wira The Red Warriors musim lalu, iaitu Indra Putra Mahayuddin, Mohd Norfarhan Muhammad dan Azizi Matt Rose memilih menyertai kelab tersebut secara ‘senyap’ tanpa pengetahuan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) penghujung musim lalu.

Setiausaha Agungnya, Mohamad Noordin Awang berkata, perlawanan persahabatan itu cukup penting memandangkan itu merupakan perlawanan keempat bagi The Red Warriors sebelum mengakhiri persiapan dengan menguji Songkla FC pada 26 Ogos ini.

“Biasanya pertemuan menentang T-Team ini sentiasa ditunggu-tunggu oleh penyokong setia Kelantan memandangkan kedua-dua pasukan sentiasa berusaha keras untuk menang setiap kali bertemu,” katanya ketika ditemui Sinar Harian selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Khas mengenai perlawanan tersebut, semalam.

“Namun ini merupakan perlawanan persahabatan sebagai menghadapi persiapan kempen Piala Malaysia bagi kedua-dua pasukan. Saya fikir ianya cukup memberi manfaat bagi kedua-dua pasukan bagi mencari barisan bayangan sebelum menghadapi perlawanan pertama kempen Piala Malaysia nanti.

“Jadi saya berharap dengan ada satu-satunya perlawanan persahabatan yang diaturkan oleh Kafa di Kota Bharu ini dapat memberi peluang kepada peminat tempatan untuk melihat persiapan terkini pasukan Kelantan yang sudah menjalani latihan sejak 4 Ogos lalu,” katanya.

Sementara itu, tiket-tiket perlawanan persahabatan ini akan dijual bermula jam tiga petang di kaunter tiket stadium dengan harga RM10 bagi tempat duduk astaka dan RM5 bagi tempat duduk terbuka.

Rekod pertemuan kedua-dua pasukan dalam Liga Super musim ini berpihak kepada T-Team yang mencatatkan kemenangan 4-3 di Kuala Terengganu. Sementara dalam aksi timbal balik, pasukan T-Team muncul satu-satunya pasukan yang berjaya meleburkan rekod tanpa kalah Kelantan di Kota Bharu menerusi kemenangan tipis 2-1.

Dalam saingan kalah mati kempen Piala FA pula, Kelantan berjaya menyingkirkan ego pasukan tersebut menerusi penentuan sepakan penalti 6-5 setelah kedua-dua pasukan terikat seri 1-1 dalam masa permainan sebenar.

Untuk kempen Piala Malaysia musim ini, T-Team bakal diperkuatkan dengan kehadiran dua pemain pinjaman iaitu penjaring terbanyak Liga Perdana daripada pasukan MP Muar FC, Mohd Fitri Omar dan Mohd Jibrail Kamaron Baharin (Pos Malaysia FC).

Sementara Kelantan yang menghadapi tugas berat dalam usahanya mempertahankan kejuaraan yang dimenangi musim lalu menggunakan khidmat dua pemain Pahang iaitu Azammuddin Mohd Akil dan R Surendran bagi kempen Piala Malaysia kali ini. 

MOHAMAD NOORDIN AWANG 

No comments:

Post a Comment