Wednesday, August 24, 2011

CARI KOMBINASI TERBAIK - KARATHU

KARATHU

KOTA BHARU – Perlawanan persahabatan menentang pasukan berstatus kelab, T-Team di Stadium Sultan Muhammad IV malam ini bakal menjadi medan terbaik bagi Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu untuk mencari kombinasi terbaik bagi pasukannya.

Karathu berkata, sekalipun berstatus perlawanan persahabatan namun pertemuan dengan T-Team memang cukup sengit memandangkan pasukan tersebut sudah dua kali mengatasi Kelantan dalam saingan Liga Super musim ini.

“Saya tidak memikirkan sangat mengenai keputusan perlawanan ini. Saya akui T-Team merupakan pasukan yang kuat kerana dibarisi pemain pengalaman namun saya mengambil kira faktor mencari kombinasi pemain terbaik untuk pasukan kita dalam perlawanan ini,” katanya kepada pemberita sejurus mengendalikan sesi latihan di Kota Bharu, malam semalam.

“Saya akan menurunkan barisan terbaik dalam perlawanan ini. Pemain pinjaman, R Surendran terpaksa berehat selama tiga minggu kerana mengalami keretakan buku lali. Saya kini hanya ada empat pemain iaitu Norshahrul Idlan (Talaha), Azammuddin (Mohd Akil), Mohd Nizab (Ayub) dan Muhammad Ramzul Zahini (Adenan) di bahagian serangan,

“Saya juga masih tidak berpuas hati dengan tahap kecergasan pemain yang kini hanya mencapai sekitar 70 peratus. Pemain hanya  ada tempoh seminggu lagi untuk mencapai tahap seperti yang saya kehendaki,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Karathu jelas tidak mahu terlalu yakin diatas kejayaan pasukan The Red Warriors memenangi kesemua tiga perlawanan persahabatan pra Piala Malaysia yang diadakan di ibu negara, baru-baru ini.

“Ianya sekadar siri perlawanan persahabatan sahaja. Kita hanya mahu mencari keserasian di antara pemain. Memang kita menang besar 5-0 ke atas Kuala Lumpur tetapi mereka juga main bagus. Kita anggap perlawanan itu sebagai satu latihan dan saya lihat sudah ada kemajuan dibahagian serangan kita.

“Dengan Selangor kita menang 1-0 dan kita beraksi cemerlang namun mereka memberi tekanan kepada kita. Itu sesuatu yang bagus, saya mahu pasukan kita merasai tekanan setiap kali beraksi diluar. Ini amat penting sebagai persediaan kita menghadapi Sarawak pada perlawanan pertama kempen Piala Malaysia nanti,” katanya.

Sementara itu ketika ditanya mengenai tekanan yang dihadapinya dalam usaha mempertahankan kejuaraan yang dimenangi musim lalu, Karathu tetap mempunyai keyakinan yang tinggi dan tidak mahu menutup aksi Liga Malaysia musim ini dengan sesuatu yang mengecewakan bagi pasukan Kelantan.

“Sebagai juara bertahan sudah pasti kita mahu mempertahankannya (memenangi Piala Malaysia). Kalau semua pemain bekerja kuat, saya tidak nampak mengapa kita tidak boleh menang.

“Saya yakin kita mampu mara ke saingan suku akhir dan dari situ itulah ujian getir yang bakal kita tempuhi. Kalau kita mahu muncul juara, kita tidak boleh melakukan kesilapan bermula di saingan suku akhir itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment