Thursday, June 23, 2011

KAFA ANJUR KURSUS LESEN C

MOHAMAD NOORDIN AWANG

KOTA BHARUPersatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) akan menganjurkan Kursus Kejurulatihan Lesen Kelas C selama dua minggu pada bulan September nanti.

Setiausaha Agung Kafa, Mohamad Noordin Awang berkata, kursus yang akan dikendalikan sepenuhnya oleh tenaga pengajar daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) itu akan bermula pada 10 dan berakhir pada 24 September depan.

 “Syarat penyertaan ialah terbuka kepada bekas pemain negeri yang pernah beraksi samada dalam pertandingan Liga Super atau Liga Perdana dan selain mempunyai Pra Lesen C sebelum ini. Selain itu, mereka mestilah berumur dibawah 35 tahun,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

“Ini merupakan kali pertama pada tahun ini kita menganjurkan kursus sedemikian rupa. Saya berharap bekas pemain negeri ini mengambil peluang tersedia ini bagi mengembangkan bakat dalam bidang kejurulatihan bola sepak.

“Yuran penyertaan sebanyak RM400 dikenakan kepada setiap peserta. Mereka perlu mengemukakan wang pendahuluan RM200, dua keping gambar berukuran pasport, selain salinan sijil Lesen Pra C dan melengkapkan borang permohonan,” katanya.

Menurutnya, tarikh tutup permohonan ialah sebelum 30 Jun ini dan bagi yang berminat untuk menyertai kursus ini boleh mendapatkan borang atau menghubungi pejabat Kafa ditalian 09 – 766 6360 untuk mendapatkan keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment