Thursday, June 23, 2011

IZUAN KEMBALI PERKUATKAN PASUKAN

Mohd Izuan Salahuddin

KOTA BHARU – Pemain Liga Super, Mohd Izuan Salahuddin dipanggil bagi memperkuatkan kembali skuad Piala Presiden Kelantan menghadapi pertemuan suku akhir pertama menentang Johor di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam esok.

Mohd Izuan, 20 tahun ketika dihubungi berkata, beliau kini begitu bersemangat untuk membantu skuad yang terkenal dengan jolokan ‘The President Warriors’ untuk memburu kemenangan dalam saingan suku akhir pertama ini.

“Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu memberi pelepasan kepada saya bagi membolehkan saya kembali membantu skuad ini. Peluang ini akan saya manfaatkan sebaik mungkin bagi membantu pasukan mencipta kemenangan dalam perlawanan ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

“Insya Allah, dengan pengalaman yang ada beraksi bersama pasukan Liga Super Kelantan sebelum ini, saya berharap dapat menyuntik semangat kepada rakan sepasukan yang lain. Lagipun sudah lama kita tidak layak ke saingan suku akhir dan musim ini merupakan peluang terbaik bagi kita untuk melakar sejarah baru.

“Dari segi keserasian, saya percaya tidak menghadapi sebarang masalah dengan rakan sepasukan yang lain. Walaupun sudah lama tidak bersama pasukan ini tetapi saya masih memahami corak permainan rakan yang lain.,” katanya.

Menurutnya, soal sama ada beliau disenaraikan atau tidak semuanya bergantung kepada penilaian jurulatih memandangkan hanya kembali menjalani latihan bersama pasukan pada hari ini.

“Segalanya terserah kepada jurulatih sama ada saya diturunkan atau tidak. Namun dari segi mental dan fizikal saya kini sudah bersedia sepenuhnya. Dan saya percaya rakan-rakan yang lain juga begitu bersemangat untuk menghadapi perlawanan ini.

“Begitupun, saya mengharapkan sokongan peminat bola sepak tempatan dapat hadir beramai-ramai memberi sokongan malam esok. Skuad ini memerlukan sokongan peminat dan saya percaya kita berada dilandasan yang tepat untuk mencipta kejayaan pada musim ini,” katanya.

Sehingga kini, Mohd Izuan telah menjaringkan tiga gol bersama skuad Liga Super Kelantan dengan penampilan pertama beliau ternyata membanggakan apabila menjaringkan salah satu gol ketika Kelantan mengalahkan KL Felda United FC 6-0 pada 9 April lalu.

No comments:

Post a Comment