Wednesday, May 25, 2011

SUNTIK SEMANGAT ABANG

MOHD YUSRI

KOTA BHARU – Menjelang pertemuan Liga Super menentang T-Team malam ini, The Red Warriors menerima suntikan semangat awal setelah adiknya, The President Warriors berjaya mengalahkan T-Team 3-2 dalam perlawanan Liga Piala Presiden di Padang C, Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak, petang kelmarin.

Dalam perlawanan itu, penyerang Kelantan, Mohd Farhan Yaakub muncul wira apabila menjaringkan gol kemenangan pada minit-minit akhir perlawanan. Biarpun pasukan T-Team mendahului 1-0 pada awal permainan, namun Khairul Izuan Rosli berjaya menyamakan kedudukan seminit sebelum rehat untuk memastikan kedudukan terikat 1-1.

Penyerang yang baru pulih daripada kecederaan, Mohd Aris Zaidi menjaringkan gol kedua Kelantan pada m-85 sebelum tuan rumah menyamakan kedudukan 2-2 dua minit kemudian. Namun Mohd Farhan menutup sisa-sia perjuangan T-Team apabila menjaringkan gol kemenangan pada minit-minit akhir bagi membolehkan Kelantan merampas gelaran pendahulu liga buat pertama kali dari Sabah.

Penolong Pengurus Pasukan, Mohd Yusri Ismail berkata, dengan kemenangan tipis itu Kelantan mengesahkan tempat layak ke peringkat suku akhir biarpun saingan liga masih lagi berbaki tiga perlawanan.

“Kemenangan ini memberi seribu makna kepada kita. Setelah sekian lama mengekori Sabah sejak awal musim, akhirnya kita berjaya merampas gelaran selaku pendahulu liga buat pertama kali,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam. 
Kesebelasan utama pemain Kelantan yang diturunkan ketika mengalahkan T-Team 3-2 di Gong Badak dua hari lalu.
 
“Kemenangan ini juga diharap mampu menyuntik semangat kepada pasukan Liga Super Kelantan yang akan turun berentap dengan T-Team malam esok (ini). Kita berharap pasukan abang dapat mengikut jejak langkah seterusnya membalas dendam diatas kekalahan pada pusingan pertama lalu.

“Kita akan ke akan Ipoh malam ini bagi bertemu Perak pada hari Khamis. Sudah pasti kita mahu meraih tiga mata sekali pun beraksi di gelanggang lawan bagi mengukuhkan kedudukan kita dipersada liga,” katanya.

No comments:

Post a Comment