Wednesday, September 22, 2010

SKUAD FUTSAL KELANTAN TEKAD CIPTA KEMENANGAN

 ROZMIN MUSA

KOTA BHARU – Skuad futsal Kelantan berazam mencipta kemenangan dalam perlawanan menentang Pulau Pinang dan Felda United FC dalam Kejohanan Liga Futsal Kebangsaan Felda/FAM 2010 yang akan berlangsung di Kompleks Sukan Triways, Padang Jawa, Shah Alam hujung minggu ini.

Jurulatihnya, Rozmin Musa berkata, pasukan Kelantan telah menyambung latihan bermula 14 September lalu sehingga 23 September ini sebelum bertolak ke Shah Alam keesokan harinya.

“Kita meletakkan sasaran untuk memenangi kedua-dua perlawanan ini bagi mengukuhkan kedudukan kita dalam carta liga kumpulan A,” katanya ketika ditemui Sinar Harian ketika sesi latihan petang semalam.

“Kita akan fokuskan terhadap dua perlawanan ini terlebih dahulu sebelum memikirkan saingan seterusnya iaitu baki tiga perlawanan terakhir.

“Moral pemain kini berada dalam keadaan baik, dan mereka semua begitu bersemangat menjalani latihan walaupun sibuk dengan komitmen kerja masing-masing,” katanya.

Rozmin yang dibantu oleh seorang lagi bekas pemain negeri, Abdul Aziz Mustapha, berkata, setakat ini persiapan pasukannya berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah kecederaan mahu pun penggantungan perlawanan dikenakan terhadap pemain Kelantan. 

 ABDUL AZIZ MUSTAPHA

“Kita mengucapkan terima kasih kepada pihak Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang banyak membantu pasukan dari segi kewangan dan juga sokongan moral kepada pasukan ini.

“Sudah pasti kita tidak mahu menghampakan harapan pihak persatuan yang meletak sasaran layak ke peringkat separuh akhir pada tahun ini setelah kita tidak mampu berbuat demikian pada kejohanan tahun lepas,” katanya.

Menurut Rozmin, pasukannya telah menjalani insentif selama tiga hari di Kompleks Sukan dan Belia, Panji sebelum menyambung latihan di gelanggang futsal KB Futsal Arena, Padang Tembak sebagai persiapan terakhir pasukannya.

Rozmin Musa (dua,kanan) memberi taklimat kepada para pemain futsal Kelantan ketika menjalani latihan semalam.

Dalam perlawanan terdahulu, Kelantan berjaya mengalahkan Kelab Bola Sepak Batang Padang dari Perak dengan kemenangan 3-1 sebelum seri 3-3 dengan Selangor PKNS FC.

Sehingga kini, Kelantan menduduki tangga teratas kumpulan A dengan mengutip empat mata sambil diekori rapat Pulau Pinang dan Felda United FC yang turut mempunyai mata yang sama tetapi dibezakan dengan jaringan gol.

No comments:

Post a Comment