Sunday, September 26, 2010

SAYA DAH JADI MACAM ORANG KELANTAN - SATHIA


B Sathianathan

KOTA BHARU – Segalanya sedikit mengendur.Pertemuan dari hati ke hati di antara jurulatih dengan para pemain Kelantan sedikti sebanyak dapat merungkaikan permasalahan yang mungkin membelenggu pasukan Kelantan sepanjang mempamerkan aksi hambar dalam saingan pusingan pertama peringkat kumpulan A, TM Piala Malaysia yang berlangsung sekarang.

Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan berkata, pertemuan itu diadakan bertujuan membincangkan segala permasalahan yang mungkin berlaku sekiranya ianya wujud didalam skuad Kelantan sekarang

“Saya beritahu kepada semua pemain, semua peminat Kelantan marah diatas aksi buruk itu. Saya yang menanggung akibatnya dan bukan mereka. Memang peminat tidak boleh disalahkan dalam hal ini. Mereka (peminat) berhak menyuarakan sedemikian,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Para pemain menyedari kesilapan lalu, mereka mengakui tidak bermain sebagai satu pasukan dan aksi mereka tidak seperti mana dalam saingan Liga Super lalu. Mereka berjanji berjanji akan bangkit mencipta kemenangan ke atas Negeri Sembilan

“Saya cabar mereka untuk membawa pulang tiga mata dari Paroi. Jadi kita tunggu kesudahannya pada pada 3 Oktober nanti.

Sementara itu, Sathianathan turut melahirkan perasaan terkilan di atas komen negatif bersifat perkauman yang ditulis segelintir peminat Kelantan didalam laman sembang sosial.

“Saya kecewa dengan situasi itu. Perkara sedemikian tidak harus terjadi. Anak saya sendiri membaca komen tersebut dan beliau meminta saya meletak jawatan. Apakah perlu saya berbuat demikian (meletak jawatan). Saya masih rasional dan tidak mudah emosi.

“Saya dah jadi macam orang Kelantan. Saya sudah buat bermacam-macam untuk bola sepak Kelantan. Saya melatih Kelantan kerana Annuar Musa (Presiden Kafa) dan demi peminat bola sepak Kelantan sendiri.

IMBAS KEMBALI....aksi buruk skuad Kelantan ketika menentang KL Plus FC baru-baru ini, mendapat kritikan peminat Kelantan sendiri

“Memang saya tertekan. Begitu sukar melatih pasukan Kelantan. Hanya kerana sedikit kesilapan, maka saya dihukum sebegini. Apa yang boleh saya bagi tahu peminat, untuk menjadi juara kita perlukan masa. Juara hanya boleh dilahirkan tetapi kita memerlukan satu tempoh masa yang panjang. Kita tidak boleh menjadi juara dalam masa yang singkat,” katanya.

Skuad Kelantan kini menjalani latihan seperti biasa sekali pun tanpa dua pemain, Norshahrul Idlan Talaha dan Khairul Fahmi Che Mat yang kini bersama skuad kebangsaan bagi menghadapi Kejohanan Piala Bandaraya Ho Chi Minh yang bermula 28 September ini di Vietnam.

1 comment: