Monday, September 27, 2010

KELANTAN BANGKIT SETELAH DIAIBKAN


Rozmin Musa

KOTA BHARU – Skuad futsal Kelantan bangkit mencipta kemenangan 2-1 dalam perlawanan kedua menentang Felda United FC semalam setelah diaibkan dengan kekalahan besar 0-5 ditangan Pulau Pinang pada perlawanan pertama dalam Kejohanan Liga Futsal Kebangsaan Felda/FAM 2010 yang berlangsung di Kompleks Sukan Triways, Padang Jawa, Shah Alam.

Jurulatih, Rozmin Musa berkata, kekalahan besar ditangan pasukan Pulau Mutiara itu disebabkan sikap terlampau yakin dikalangan pemain Kelantan sendiri

“Mereka ambil mudah terhadap lawan yang mereka hadapi. Jelas pemain Kelantan tidak bermain mengikut arahan. Secara keseluruhannya, mereka bermain dibawah tahap keupayaan yang sebenar,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam sejurus perlawanan berakhir.

“Tiga gol dalam tempoh sepuluh minit pada separuh masa pertama menjadikan moral pemain kita menurun. Padahal aksi pemain Pulau Pinang sebenarnya setanding dengan kita. Tetapi mereka memanfaatkan setiap peluang yang terhidang diatas kelekaan pemain kita sendiri.

“Sebaik perlawanan berakhir, kita telah mengadakan ‘post mortem’ bagi mengenal pasti punca kekalahan itu. Kekalahan itu menjadi pengajaran kepada kami. Pemain menyedari kesilapan itu dan berjanji bangkit dengan semangat baru apabila menentang Felda United FC.

Sementara itu, ketika ditanya kemenangan tipis 2-1 ke atas Felda United FC itu, Rozmin mengakui itu merupakan aksi terbaik pasukan Kelantan sejak empat perlawanan lalu. 

Barisan pemain skuad futsal Kelantan tewas 0-5 kepada Pulau Pinang sebelum bangkit mencipta kemenangan 2-1 ke atas Felda United FC.

“Para pemain mempamerkan aksi luar biasa pada perlawanan itu. Ini aksi terbaik pemain Kelantan setakat ini. Mereka menunjukkan komitmen 150 peratus dalam perlawanan itu walaupun pada kita ketinggalan satu gol pada separuh masa pertama.

“Pemain telah melaksanakan tugas itu dengan cukup baik. Pujian harus diberikan kepada semua pemain yang memastikan kita berupaya mencatatkan kemenangan pada perlawanan itu.

Pada perlawanan itu, Kelantan ketinggalan 0-1 pada separuh masa pertama sebelum bangkit dengan dua gol menerusi jaringan ketua pasukan, Mohd Yuzmuhaimizee Yaacob sementara gol kemenangan dijaringkan oleh Mohd Asme Amir Zahari@Ghazali

Mohd Yuzmuhaimizee Yaacob

Persaingan kumpulan A menyaksikan pasukan Selangor mendahului takhta liga dengan 10 mata sementara empat pasukan iaitu, Kelantan, Pulau Pinang, Felda United FC dan Selangor PKNS kini berkongsi tujuh mata masing-masing.

Kelantan akan meneruskan cabaran dalam saingan kejohanan ini menentang Sabah diikuti Selangor yang dijadualkan berlangsung di Kedah pada pertengahan bulan depan.

No comments:

Post a Comment