Sunday, September 26, 2010

KHIDMAT SATHIA TETAP DIPERLUKAN - KELAB PENYOKONG


KOTA BHARU – Isu desakan peletakkan jawatan oleh segelintir peminat  Kelantan terhadap pengendali pasukan, B Sathianathan mendapat reaksi balas apabila dua kelab penyokong bola sepak terbesar di negeri ini mempertahankan kewibawaan bekas pengendali kebangsaan itu untuk terus mengemudi pasukan Kelantan sehingga akhir musim ini.

Presiden Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan (Kelate.Net), Marhashim Mat berkata, desakan oleh segelintir peminat Kelantan tidak seharusnya timbul ketika saingan Piala Malaysia masih berlangsung.

Marhashim Mat

“Saya memahami desakan segelintir peminat tetapi kita seharusnya memberi sepenuh kepercayaan kepada beliau untuk terus membimbing pasukan Kelantan sehingga akhir musim ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Kegagalan pasukan Kelantan tidak memenangi sebarang piala yang dipertandingkan musim ini bukan berpunca daripada kegagalan beliau semata-mata. Kita muncul naib juara Liga Super musim ini, memperbaiki kedudukan musim lalu dimana kita mendapat tempat keenam. Itu merupakan satu pencapaian yang membanggakan dalam masa yang singkat.

“Melantik jurulatih baru dalam tempoh masa yang sesingkat ini tidak akan menyelesaikan masalah malahan merumitkan keadaan. Peminat jangan cepat melatah. Kita masih berpeluang untuk ke pusingan seterusnya. Masih ada baki tiga perlawanan, peluang masih terbuka untuk Kelantan menghidupkan peluang ke suku akhir,” katanya.

Menurut Marhashim, apa yang penting kesungguhan serta komitmen jurulatih dan para pemain Kelantan dituntut ketika Kelantan berhadapan dengan Negeri Sembilan pada 3 Oktober nanti.

“Kami akan terus memberi sokongan tanpa berbelah bahagi. Kita berharap jurulatih dan para pemain Kelantan membalas sokongan peminat dengan menghadiahkan kemenangan kepada kami,” katanya.

Setiausaha Kelab Penyokong Bola Sepak Kelantan (KPBSK), Azman Mohd Nor  berkata, kelab penyokong tetap berdiri teguh dibelakang bekas pengendali skuad kebangsaan itu untuk membimbing Kelantan sehingga akhir musim ini.

Azman Mohd Nor

“Khidmat B Sathianathan tetap diperlukan walau dalam apa jua situasi sekali pun. Ini bukanlah masa yang sesuai untuk peminat mendesak beliau meletakkan jawatan sebaliknya  beliau harus diberi peluang mengemudi pasukan Kelantan sehingga kempen Piala Malaysia berakhir.

“Kita berharap para peminat Kelantan tidak mudah emosi. Beri peluang kepada beliau. Kita tetap berpeluang ke pusingan seterusnya. Rekod cemerlang kita sepanjang beraksi di gelanggang luar menjadi sandaran bahawa kita mampu mengisi salah satu slot ke suku akhir,” katanya.

Azman berkata, peminat harus menilai semula kejayaan yang dibawa oleh B Sathianathan sepanjang hampir setahun beliau membimbing Kelantan.

“Daripada sebuah pasukan yang tidak mencipta apa-apa kejayaan dalam landskap bola sepak negara, terbukti sentuhan beliau telah berjaya membawa Kelantan muncul naib juara Piala Malaysia musim lalu setelah 39 tahun kepingin beraksi dalam pentas perlawanan akhir.

“Malahan kejayaan beliau membawa Kelantan menjadi naib juara Liga Super musim ini tidak harus dilupakan begitu sahaja. Kita menjadi pasukan yang berjaya mempertahankan kedudukan kedua dalam carta liga itu sepanjang 28 minggu,” katanya.

No comments:

Post a Comment