Saturday, September 25, 2010

KELANTAN TEKAD RAIH MATA PENUH


 SULAIMAN SALLEH

KOTA BHARU – Bersandarkan kepada keyakinan yang tinggi, skuad futsal Kelantan berazam mencatat kemenangan dalam pertemuan menentang Pulau Pinang diikuti Felda United FC dalam Kejohanan Liga Futsal Kebangsaan Felda/FAM 2010.

Kelantan akan berhadapan dengan Pulau Pinang hari ini diikuti menentang Felda United FC pada keesokannya dalam perlawanan yang dilangsungkan di Kompleks Sukan Triways, Padang Jawa, Shah Alam.

Pengurus pasukan, Sulaiman Salleh berkata, pihaknya yakin dengan kemampuan barisan pemain muda yang menyarungi jersi Kelantan pada musim ini.

“Musim ini kita menyenaraikan hampir sebahagian besar muka baru setelah pemain musim lalu terpaksa digugurkan. Untuk itu,  pemain yang ada dalam skuad ini merupakan  pemain yang dipilih melalui sesi pemilihan yang diadakan beberapa bulan lalu,” katanya ketika ditemui Sinar Harian semalam.

“Pihak pengurusan memberi keyakinan yang penuh terhadap jurulatih, Rozmin Musa dan pembantunya, Abdul Aziz Mustapha bagi mengemudi pasukan ini mengharungi cabaran pada musim ini.

“Berdasarkan pengalaman yang dimiliki kedua-dua pengendali pasukan itu, kita yakin matlamat untuk melayakkan diri ke peringkat separuh akhir akan tercapai,” katanya. 

Kelantan menyenaraikan hampir sebahagian besar muka baru setelah pemain musim lalu terpaksa digugurkan.

Menurut Sulaiman, perlawanan menentang Pulau Pinang  dan Felda United menjanjikan perlawanan yang menarik memandangkan kedua-dua pasukan kini mengekori rapat Kelantan selaku pendahulu liga kumpulan sekarang.

“Kita menjangkakan kedua-dua pasukan yang akan kita hadapi ini tidak akan memberi laluan mudah bagi kita mengutip mata.

“Sudah pasti kedatangan kita ke Shah Alam ini adalah untuk mengutip mata penuh dalam dua perlawanan itu bagi mengukuhkan kedudukan kita dalam persada liga.

“Kita perlu mengutip mata semaksimum mungkin bagi memastikan kita tidak berhadapan dengan laluan sukar memandangkan masih ada dua atau tiga perlawanan liga yang perlu diharungi pada awal bulan Oktober nanti,” katanya.

Sementara itu, keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang menggantungkan juara bertahan musim lalu, KL Figos FC selama dua tahun daripada menyertai mana-mana kejohanan kini membuka persaingan terbuka bagi tujuh pasukan yang beraksi dalam kumpulan A termasuk Kelantan.

No comments:

Post a Comment