Saturday, August 7, 2010

PEMAIN KELANTAN TUNAI UMRAH


YB Abdul Fattah Mahmood

BHARU – Seramai 24 pemain Liga Super Kelantan yang diangkat sebagai wira musim lalu, akan berangkat ke tanah suci Mekah malam esok bagi melakukan ibadah umrah selama 12 hari

Pakej mengerjakan ibadah umrah itu merupakan hadiah oleh Kerajaan Negeri Kelantan, di atas kejayaan pasukan Kelantan berjaya melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala Malaysia musim lalu setelah kali berbuat demikian 39 tahun lalu.

Setiausaha Agung Kafa, Mohamad Noordin Awang berkata, pihak Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Kelantan kerana meghadiahkan pakej mengerjakan ibadah umrah kepada pemain dan pegawai pasukan Kelantan itu.  

“Seramai 49 ahli rombongan termasuk 29 pemain dan pegawai pasukan Liga Super Kelantan musim lalu akan berlepas ke Kaherah, Mesir menggunakan pesawat Egypt Air  malam esok,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Rombongan akan berada di Kaherah selama tiga hari dua malam. Disana, rombongan berkesempatan mengadakan pertemuan dengan salah sebuah kelab bola sepak terkenal dalam liga negara itu.

“Kemudian, rombongan akan bertolak ke Jeddah dan kemudian ke Madinah. Mereka akan berada di sana  Mereka akan menyambut hari pertama Ramadhan di Madinah,” katanya. selama empat hari tiga malam.
                                                                                  
Menurut Mohamad Noordin, rombongan akan bertolak ke Mekah pada 13 Ogos dan berada disana selama lima hari empat malam. Mereka dijadualkan berlepas pulang pada 18 Ogos ini jam 12 tengah malam sebelum tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 4.15 petang keesokkan harinya.

Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa, Naib Presiden Kafa, Datuk Affandi Hamzah dan Pengerusi Jawatan Kuasa Pembangunan Belia, Insan, Sukan dan NGO Negeri Kelantan, Abdul Fattah Mahmood antara beberapa individu yang akan menyertai rombongan mengerjakan ibadah umrah itu. 

Tan Sri Annuar Musa

Difahamkan lima tonggak utama musim lalu memilih untuk tidak menyertai rombongan ini atas sebab-sebab peribadi.

1 comment:

  1. molek jugok di beri ganjaran lagu tuh, tok rajim di buat lg negeri lain deh?

    ReplyDelete