Thursday, August 5, 2010

KURANG MOTIVASI PUNCA SERI - SATHIA


Kemaraan Indra Putra Mahayuddin cuba dihalang oleh Subri Sulong dan Harizul Izuan Abd Rani dalam perlawanan menentang T-Team malam kelmarin

KOTA BHARU – Kelantan sekadar menutup tirai saingan Liga Super musim ini dengan aksi hambar setelah seri tanpa jaringan dengan pasukan berstatus kelab, T-Team pada perlawanan malam semalam.

Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan berkata, faktor kurangnya motivasi dalam diri pemain merupakan penyebab utama mengapa pasukan Kelantan sekadar mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan dalam perlawanan malam semalam.

“Saya akui, perlawanan malam semalam cukup sukar bagi anak-anak buah saya. Mereka sudah tahu kedudukan kita tidak akan berubah walaupun kita menang atau kalah dalam perlawanan itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

“Faktor kurangnya motivasi itulah menjadi penyebab utama  para pemain Kelantan gagal memanfaatkan setiap peluang yang dimiliki dalam perlawanan itu.

“Sudah pasti saya mengharapkan sesuatu kelainan, mereka harus membuktikan sesuatu dan tunjukkan kemampuan yang sebenar dalam kempen Piala Malaysia tidak lama lagi,” katanya.

Sementara itu, B Sathianathan melemparkan pujian kepada semua pemainnya yang telah mempamerkan aksi konsisten sepanjang mengharungi saingan liga musim ini.

“Seperti saya katakan sebelum ini, tahun lalu kita berada di tempat keenam keseluruhan dan musim ini kita muncul sebagai naib juara. Ini satu pencapaian yang menakjubkan dalam tempoh yang singkat.

“Secara keseluruhannya saya memang berpuas hati dengan apa yang telah ditunjukkan mereka sepanjang musim ini. Walaupun diawal musim kita sentiasa dikritik hebat, tetapi akhirnya pasukan kita telah membuktikan sesuatu yang boleh dibanggakan kita semua,” katanya.

Kelantan muncul naib juara Liga Super musim ini setelah berada di tangga kedua liga dengan mengumpul 59 mata, sementara Selangor terus gah mempertahankan kejuaraan yang dimenanginya musim lalu dengan mengutip 63 mata.
                                                                                                          
Sementara itu, satu lagi pasukan Pantai Timur, Terengganu menduduki tangga ketiga setelah meraih 50 mata menyisihkan kelab dari selatan tanah air, Johor FC dengan perbezaan tujuh mata.

Kejayaan Kelantan meraih gelaran naib juara membolehkannya meraih wang tunai RM300,000 sementara Selangor (RM500,000) dan Terengganu (RM200,000).

No comments:

Post a Comment