Sunday, June 27, 2010

SALA AZZURI JUARA FUTSAL CELCOM 2010 KELANTAN


KOTA BHARU – Pasukan Sala Azzuri membolot wang tunai RM3,000 setelah muncul juara Kejohanan Futsal Celcom 2010 peringkat negeri Kelantan yang berlangsung KB Futsal Arena, Pengkalan Chepa semalam.

Pada perlawanan akhir, pasukan Sala Azzuri telah berjaya mengalahkan TIC ‘B’ dengan keputusan 2-0.

Dalam perlawanan separuh akhir terdahulu, Sala Azzuri menyingkirkan pasukan D’Fried Chicken dengan kemenangan 2-0 manakala pasukan TIC ‘B’ pula menempah tempah ke perlawanan akhir  setelah mengalahkan Izzi Com Airport juga dengan keputusan yang sama.

TIC ‘B’ selaku naib juara kejohanan meraih wang tunai RM2,000 sementara tempat ketiga (Izzi Com Airport) dan keempat (D’Fried Chicken) masing-masing menerima RM1,000 dan RM500.

Naib Presiden Celcom Wilayah Timur, Datuk Sulaiman Ahmad  berkata, sambutan luar biasa di negeri Kelantan menyaksikan sebanyak 148 pasukan telah mengambil bahagian pada kejohanan itu.

“Ini merupakan satu rekod penyertaan terbanyak yang dicatatkan oleh pihak Celcom setakat ini selepas menjelajah enam lokasi sebelum ini, “ katanya.

“Kita sebenarnya mensasarkan hanya 96 pasukan akan menyertai kejohanan ini tetapi memandangkan sambutan yang diterima cukup menggalakkan, maka kita menerima sebanyak 148 pasukan pada kejohanan peringkat negeri Kelantan.

“Sambutan luar biasa memaksa kita terpaksa menolak penyertaan daripada beberapa pasukan yang ingin menyertai kejohanan ini kerana kuota pasukan yang bertanding sudah daripada mencukupi,” katanya.

Menurut Sulaiman, pihak Celcom mengucapkan terima kasih diatas sokongan yang diberikan oleh  semua pasukan yang terlibat dalam kejohanan yang berlangsung selama dua hari itu.

“Memandangkan jumlah penyertaan yang diterima diluar jangkaan di negeri Kelantan, maka pihak Celcom memutuskan untuk menyenaraikan lima pasukan terbaik pada pusingan ini bagi membawa cabaran di pusingan akhir di Subang Jaya,” katanya.

Pengurus Besar Celcom negeri Kelantan, Rooshihan Abdul Rahim Merican telah sudi menyampaikan hadiah kepada para pemenang kejohanan itu.

Sementara itu, lima pasukan iaitu Sala Azzuri, TIC ‘B’, D’Fried Chicken, Izzi Com Airport dan TM Lodge Sonic telah terpilih mewakili Kelantan ke pusingan akhir kejohanan Futsal Celcom 2010 yang akan berlangsung di Subang Jaya pada 11 Julai nanti.

No comments:

Post a Comment