Sunday, June 27, 2010

KAWAN FC ‘B’ JUARA FUTSAL MEDIA BERSAMA CELCOM



KOTA BHARU – Dua pasukan futsal media Kelantan berentap sesama sendiri dalam perlawanan akhir persahabatan media bersama Celcom dalam Kejohanan Futsal Celcom 2010 yang berlangsung di KB Futsal Arena, Padang Tembak dekat sini malam semalam.

Pada perlawanan akhir itu, pasukan Kawan FC ‘B’ berjaya mengalahkan Kawan ‘A’ dengan keputusan 4-2.

Pemain Kawan FC ‘B’, Rozaimi Ramli (Berita Harian) muncul wira pasukan setelah menjaringkan hatrik pada perlawanan itu. Sementara satu gol lagi dijaringkan oleh Mazram Idzam Ridzal Mahmud (Sinar Harian).

Sementara kedua-dua gol Kawan FC ‘A’ dijaringkan oleh ketua pasukan, Zulhanifa Sidek.
                                                                                                          
Pada perlawanan separuh akhir pertama terdahulu, pasukan Kawan FC ‘B’ menghampakan pasukan Pilihan Celcom dengan kemenangan tipis 2-1 sementara dalam separuh kedua, Kawan FC ‘A’ mengecewakan Kawan FC ‘C’ dengan kemenangan 4-2.

Dengan kemenangan itu, Kawan FC ‘B’ meraih wang tunai RM900 sementara naib juara, Kawan FC ‘A’ membawa pulang RM700. Tempat ketiga dimenangi Kawan FC ‘C’ yang menerima RM500.

Naib Presiden Celcom Wilayah Timur, Datuk Suleiman Ahmad, Pengurus KB Futsal Arena, Datuk Sekarno Che Omar, Pengurus Besar Celcom Kelantan, Rooshihan Abdul Rahim Merican dan hadir menyaksikan perlawanan persahabatan media bersama Celcom itu.

“Perlawanan persahabatan media bersama Pilihan Celcom ini diadakan bagi merakamkan penghargaan diatas sumbangan media yang banyak membantu syarikat GLC selama ini,” katanya sewaktu ditemui Sinar Harian sejurus perlawanan berakhir.

“Antara pihak media dengan Celcom, kedua-dua saling memerlukan diantara satu sama lain, dan kita berharap hubungan yang terjalin itu akan berterusan pada masa akan datang.

“Kita cuba cetuskan idea baru bagaimana untuk menjalinkan hubungan dengan lebih erat lagi, tidak hanya terbatas dengan bermain futsal sahaja. Mungkin kita boleh mengaturkan satu program berbentuk kemasyarakatan secara bersama seperti menganjurkan majlis berbuka puasa bersama golongan yang fakir miskin sempena bulan ramadhan akan datang, “katanya.

Sementara itu, Datuk Suleiman Ahmad telah sudi menyampaikan hadiah kepada para pemenang sejurus perlawanan berakhir.

No comments:

Post a Comment