Tuesday, June 29, 2010

KELANTAN TEWAS KEPADA MALAYSIA BAWAH 23


KOTA BHARU – Skuad Liga Super Kelantan tewas 3-2 kepada skuad Malaysia Bawah 23 Tahun pada perlawanan persahabatan yang berlangsung di padang Wisma FAM, Kelana Jaya petang semalam.

Skuad Liga Super Kelantan kini berada di ibu negara dalam menghadapi perlawanan persahabatan dengan pasukan-pasukan yang berpengkalan di Lembah Kelang.

Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan berkata, ini merupakan perlawanan persahabatan kompetitif pertama untuk Kelantan setelah berehat panjang.

“Kita kalah 3-2 dalam perlawanan itu, tetapi keputusan itu tidak merisaukan saya. Saya banyak membuat pertukaran bagi memberi peluang kepada semua pemain beraksi setelah mereka (pemain) begitu lama tidak bermain dalam perlawanan seperti ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.
Muhd Badhri Radzi melakukan sepakan percuma sewaktu perlawanan
persahabatan menyaksikan Kelantan tewas 2-3 kepada skuad Malaysia Bawah 23 Tahun

“Kita mempunyai banyak peluang menjaringkan gol tetapi barisan hadapan kita tumpul. Walaupun Norshahrul Idlan Talaha menjaringkan dua gol untuk Kelantan, tetapi kita tidak boleh bergantung sepenuhnya kepada beliau. Pemain lain harus memikul tanggungjawab yang sama untuk menjaringkan gol.

Sathianathan berkata, selepas melalui tempoh rehat yang panjang tanpa sebarang perlawanan persahabatan, persembahan keseluruhan pemain Kelantan dilihat sedikit menurun.

“Tetapi itu tidak boleh dijadikan alasan mengapa kita tidak boleh mempamerkan persembahan seperti mana aksi dalam Liga Super. Dengan masa yang ada ini, saya harus memperbaiki kelemahan yang ada disamping melipatganda latihan kepada pemain saya.

“Saya berharap pemain dapat menunjukkan persembahan terbaik mereka pada perlawanan persahabatan berikutnya menentang ATM malam ini diikuti Harimau Muda pada Jumaat ini,” katanya.

Menurut Sathianathan, perlawanan persahabatan itu memberi ruang kepada beliau untuk mencari pengganti Azizi Matt Rose yang tidak akan beraksi pada perlawanan Liga Super menentang Negeri Sembilan 6 Julai nanti kerana digantung satu perlawanan.

“Saya akan buat penilaian terhadap dua perlawanan persahabatan selepas ini bagi mencari pengganti beliau. Mungkin gandingan Mohd Farisham (Ismail), Khairan Eroza (Razali), Rizal Fahmi (Ab Rosid) sesuai digandingkan bersama S Subramaniam diposisi pertahanan itu.

Pemain Liga Super Kelantan kini giat menjalani latihan harian di padang PKNS, Kelana Jaya dibawah kendalian B Sathianathan bersama dua pembantunya – Hashim Mustapha dan Sideek Shamsudin.

No comments:

Post a Comment