Tuesday, June 22, 2010

PENAMPILAN JAN NECAS UBATI KERINDUAN PEMINAT

Jan Necas

KOTA BHARU – Penampilan bekas bintang import pertahanan Kelantan sedikit masa dahulu, Jan Necas dijangka mengubati kerinduan peminat terhadap aksi beliau apabila akan turun beraksi dalam kesebelasan utama pemain Kelantan pada perlawanan persahabatan hari Jumaat ini.

Pegawai Media Kafa, Wan Badri Wan Omar berkata, Kelantan akan menentang kelab dari Thailand, Pattani FC pada perlawanan persahabatan yang akan berlangsung di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu hari Jumaat ini.

“Perlawanan persahabatan ini merupakan sebahagian daripada persiapan pasukan Kelantan menjelang perlawanan menentang Negeri Sembilan pada 6 Julai nanti,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.

“Pihak Kafa tidak mengambil mudah mengenai prestasi pemain semasa perlawanan liga  dihentikan begitu lama. Sebaliknya, latihan harian yang dikendalikan oleh jurulatih, B Sathianathan dilipatgandakan  bagi memastikan kecergasan pemain tidak menurun.

“Sehubungan dengan itu, pihak pengurusan telah mengambil inisietif mengatur beberapa siri perlawanan persahabatan untuk skuad Liga Super Kelantan,” katanya.

Menurut Wan Badri, bekas pemain import musim 2008, Jan Necas didatangkan khas ke Kota Bharu oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) bagi membolehkan peminat Kelantan melihat aksi terkini bekas pemain yang pernah menabur bakti bersama The Red Warriors itu.

Jan Necas, 33 tahun, pemain kelahiran Republik Czech pernah beraksi bersama pasukan Kelantan pada tahun 2008 dibawah kendalian jurulatih Norizan Bakar ketika itu.

Bersama beliau, penjaring terbanyak Liga Perdana musim itu, Mouhamadou Moustopha Mane (Senegal) selaku penyerang dan juga pemain tengah, Inepheremo Andrew Amukuro (Nigeria).

Gara-gara larangan penggunaan pemain import yang diputuskan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) pada penghujung musim 2008, memaksa Jan Necas mengangkat kaki meninggalkan pasukan Kelantan walaupun beliau sebenarnya begitu begitu sayang bermain dengan pasukan Kelantan ini.

Sementara itu, Wan Badri berkata, pasukan Liga Super Kelantan dijangka berlepas ke Kuala Lumpur pada 27 Jun bagi menghadapi dua siri perlawanan persahabatan dengan pasukan yang berpengkalan di Lembah Kelang.

1 comment: