Monday, June 21, 2010

AKSI PEMAIN DALAM PEMANTAUAN SATHIANATHAN


B Sathianathan serius menyatakan sesuatu kepada Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa
yang turut hadir menyaksikan perlawanan persahabatan itu.

KOTA BHARU – Bukan keputusan yang menjadi ukuran tetapi penilaian terhadap aksi keseluruhan pemain yang bakal dicongak oleh Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan bersama dua pembantunya – Hashim Mustapha dan Sideek Shamsuddin

Pada perlawanan persahabatan menentang Dupusa FC, pasukan yang terdiri daripada kalangan anggota-anggota 21 RAMD Kem Pengkalan Chepa, Kelantan mencatat kemenangan besar 6-1.

B Sathianathan berkata, perlawanan persahabatan itu merupakan yang pertama bagi Kelantan semenjak aksi Liga Super dihentikan awal bulan ini.

“Tahap kecergasan pemain tidak mencapai seperti yang saya kehendaki. Pergerakan pemain juga tidak lancar dan agak terbatas. Ini sudah saya jangka apabila kita mengharungi cuti panjang sebegini,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.

“Apa pun, perkara ini tidak merisaukan saya kerana kita mempunyai banyak masa lagi memperkemaskan jentera pasukan. Saya memerlukan tiga atau empat perlawanan persahabatan seperti ini bagi menaikkan kembali tahap kecergasan pemain saya.

Menyentuh mengenai perlawanan persahabatan menentang Dupusa FC petang semalam, Sathianathan ternyata berpuashati dengan kemenangan itu.

“Keputusan perlawanan itu tidak penting. Saya hanya mahu menilai tahap kecergasan dan aksi kesemua pemain saya sahaja.

“Persembahan pemain pada separuh masa pertama tidak mengecewakan kerana pemain mampu mencipta peluang untuk menjaringkan gol.

“Kita berjaya menjaringkan lima gol pada separuh masa pertama. Empat daripada lima gol itu terhasil menerusi gerakan yang dicipta daripada sebelah kanan dan kiri padang.

“Separuh masa kedua, saya menukar pemain bagi membolehkan kesemua pemain turun beraksi dalam perlawanan itu.

“Saya juga akan menumpu perhatian untuk melipatgandakan latihan melakukan set piece dalam latihan harian selepas ini,” katanya.

Menurut Sathianathan, Kelantan akan mengadakan satu lagi perlawanan persahabatan menentang kelab dari Thailand, Pattani FC pada 25 Jun di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu.

Sementara itu, Sathianathan turut memanggil beberapa pemain daripada skuad Piala Presiden seperti Muhammad Izwan Salahuddin, Mohd Syawal Rudin, Mohd Syafiq Haikal Nazarudin dan Mohd Aris Zaidi bagi menjalani latihan bersama dengan pemain senior.

“Mereka ini antara beberapa pemain pelapis yang saya lihat mempunyai potensi besar untuk menyarung jersi Kelantan pada masa akan datang,” katanya.

No comments:

Post a Comment