Thursday, June 3, 2010

PEMAIN LIGA SUPER PERKUATKAN SKUAD SUKMA



KOTA BHARU – Skuad bola sepak Sukma Kelantan memanggil seramai empat pemain Liga Super Kelantan bagi memperkuatkan cabaran pasukan Kelantan menghadapi acara bola sepak di Kejohanan Sukan Malaysia (Sukma) kali ke-13 yang akan berlangsung di Melaka minggu depan.

Pengurus pasukan bola sepak Sukma Kelantan, Yahya Jamada Ali berkata, latihan insentif telah dijalankan sejak dua bulan lalu dibawah kendalian jurulatih Zahasmi Ismail dan Hamid Ramli.

“Kita menyenaraikan 22 pemain yang menjalani pasukan bola sepak Sukma Kelantan pada kali ini. Empat pemain Liga Super Kelantan dan tiga pemain yang menyertai kejohanan Cabaran Piala Dunia Maxis baru-baru ini turut terpilih menjalani latihan,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.
Pemain Sukma Kelantan serius mendengar arahan
jurulatih, Zahasmi Ismail (dua dari kanan).

“Dua pemain daripada PBJ Tumpat iaitu penjaga gol, Mohd Shazwan dan Mohd Syawal Rudin selaku pemain terbaik kejohanan Piala Kijang Muda baru-baru ini juga turut terpilih menjalani latihan insentif ini.

“Selebihnya adalah pemain daripada skuad Piala Presiden Kelantan musim ini,” katanya.

Empat pemain Liga Super Kelantan yang dimaksudkan ialah Mohamad Zamri Ramli, Mohamad Ailim Fahmi Kamaruddin, Mohd Nizab Ayub dan Ramzul Zahini Adenan.

Menurut Yahya Jamada, pihak Majlis Sukan Negeri (MSN) Kelantan selaku urusetia sukan negeri dan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) sendiri telah menetapkan sasaran  kepada Kelantan sekurang-kurangnya layak ke peringkat separuh akhir pada kejohanan Sukma kali ini.

“Walaupun tugas ini dilihat sukar, tetapi tidak mustahil untuk dilaksanakan. Saya percaya kepada kemampuan barisan pemain muda Kelantan,” katanya.

Sementara itu, jurulatih Kelantan, Zahasmi Ismail tetap optimis bila ditanya mengenai peluang pasukan Kelantan pada kejohanan tersebut.

“Kita (Kelantan) akan bersama dengan Terengganu dan Pulau Pinang dalam satu kumpulan. Saya percaya, ketiga-tiga pasukan ini mempunyai peluang yang sama rata untuk layak ke peringkat suku akhir.

“Apa yang penting pemain perlu fokus satu perlawanan ke satu perlawanan. Peluang untuk layak ke peringkat separuh akhir tetap ada. Apa yang penting kita perlu melepasi peringkat kumpulan dahulu,” katanya.

No comments:

Post a Comment