Thursday, June 3, 2010

TETAP PUAS WALAUPUN SUKAR UNTUK MENANG


B Sathianathan

KOTA BHARU – Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan tetap berpuashati dengan persembahan keseluruhan pemain Kelantan sewaktu menundukkan Perak 2-0 pada perlawanan Liga Super malam semalam walaupun dilihat menghadapi kesukaran untuk memenangi perlawanan itu.

“Saya menonton rakaman perlawanan itu berulang kali, dan saya berpuashati dengan aksi pemain saya walaupun kita sekadar menjaringkan dua gol, “ katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.

“Dalam permainan bola sepak, memperolehi dua gol boleh dianggap cukup baik tambahan pula kita menguasai hampir sebahagian babak perlawanan.

“Kita mempunyai banyak peluang untuk menjaringkan gol pada perlawanan itu dan pemain memanfaatkan dua peluang tersebut dengan menghasilkan gol,”katanya.

Sathianathan berkata, jangkaan beliau sebelum ini bahawa pertemuan dengan pasukan Seladang itu merupakan sesuatu yang sukar akhirnya menjadi kenyataan.

“Itu sebab saya katakan perlawanan dengan Perak sememangnya sukar untuk kita. Pemain mereka banyak memberi masalah kepada kita, malahan disiplin yang tinggi disamping semangat juang pemain muda mereka yang tidak mahu pintu gol mereka dibolosi begitu menyusahkan jentera serangan kita untuk menghasilkan jaringan.

“Mujur pemain kita mempunyai kesedaran yang tinggi untuk memenangi perlawanan itu. Mereka bijak melakukan hantaran tepat dan berupaya mengatasi benteng pertahanan Perak melalui bahagian kiri dan kanan.

Aksi pemain pertahanan, Mohd Farisham Ismail nyata
tidak mengecewakan peminat setia Kelantan

“Akmal Rizal (Ahmad Rakhli) dan Norshahrul Idlan (Talaha) mempunyai beberapa peluang untuk menjaringkan gol tetapi nasib tidak menyebelahi mereka. Apa yang penting, walaupun mereka tidak menjaringkan gol, tetapi mereka mampu mencipta peluang kepada rakan lain untuk menjaringkan gol,”

Menurut Sathianathan, tempoh rehat enam minggu akan digunakan sepenuhnya oleh beliau untuk memperkemaskan aksi keseluruhan pasukan.

“Pasti ada kelemahan pada perlawanan semalam, justeru tempoh rehat itu akan saya gunakan bagi memperbaiki mana-mana kelemahan sebelum kita ke Shah Alam pada bulan Julai nanti.

Dalam pada itu, Sathianathan turut memuji aksi dua pemain pertahanannya iaitu Mohd Farisham Ismail dan Mohd Rizal Fahmi Ab Rosid yang mempamerkan aksi yang baik pada perlawanan itu.

“Cuma saya agak terkilan apabila kita kehilangan Cik Hisamuddin (Hassan) yang mengalami kecederaan serius setelah tidak sampai seminit dia memasuki padang menggantikan Muhd Badhri (Radzi),” katanya.

No comments:

Post a Comment