Sunday, June 13, 2010

KELANTAN WASPADA ANCAMAN SELANGOR


Pertemuan Selangor menentang Kelantan malam esok
dijangka menjanjikan aksi yang menarik bagi kedua-dua pasukan.

KOTA BHARU – Reputasi Selangor selaku pasukan pilihan dalam acara bola sepak Kejohanan Sukma kali ke-13 bakal teruji sepenuhnya apabila bertemu dengan Kelantan pada perlawanan peringkat suku akhir di Stadium Hang Tuah malam esok.

Tampil selaku juara kumpulan D, Selangor dilihat menjadi pasukan pilihan setelah menyingkirkan tuan rumah Melaka yang terpaksa berputih mata setelah sekadar seri 1-1 pada perlawanan terakhir mereka peringkat kumpulan.

Selangor yang dilatih oleh P Maniam menyenaraikan beberapa pemain Liga Super mereka seperti  Farderin Kadir, Mohd Fitri Shazwan Radwan, Mohd Fairul Azwan Shahrullai dan Mohd Azrif Nasrulhaq Badrul Hisham.

Pengurus pasukan Kelantan, Yahya Jamada Ali berkata, Kelantan tetap akan turun sebagai under dog pada pertemuan menentang Selangor nanti.

Yahya Jamada Ali

“Kita menghormati keupayaan pasukan Selangor yang dilihat antara pasukan pilihan untuk memenangi pingat dalam acara ini. Mereka merupakan pasukan yang mengamalkan taktikal yang bagus disamping disiplin yang tinggi ketika beraksi dipadang,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.

“Peluang 50-50 tetap ada bagi kedua-dua pasukan untuk mencipta kemenangan pada pertemuan malam esok.

Menurut Yahya, jurulatih Kelantan, Zahasmi Ismail akan melakukan sedikit perubahan dibahagian pertahanan dan tengah bagi memastikan kedua-dua posisi tersebut berfungsi dengan baik.

“Dibahagian serangan tidak ada masalah, kerana sandaran kita iaitu Ramzul (Zahini Adenan) dan Mohd Nizab (Ayub) mampu menggalas tugas tersebut.

“Kita akan menukar taktikal 3-5-2 yang kita amalkan sewaktu bertemu Pulau Pinang tempohari kepada formasi asal 4-4-2 bagi mengekang asakan penyerang Selangor.

“Apa yang pasti kedua-dua pasukan akan menyajikan corak serangan yang menghiburkan kerana kita tetap mengamalkan corak permainan berorientasikan serangan manakala pasukan Selangor pula mengamalkan corak permainan secara terbuka,” katanya.

Dalam pada itu, Yahya turut menarik nafas lega apabila kesemua pemain Kelantan bebas daripada kecederaan dan juga penggantungan perlawanan.

Kelantan layak ke peringkat suku akhir apabila muncul naib juara kumpulan C dibelakang Terengganu setelah menang 1-0 ke atas Pulau Pinang dan tewas 0-4 kepada Terengganu.

No comments:

Post a Comment