Sunday, April 1, 2012

PENYOKONG RED WARRIORS BANTAH FAM

Sebahagian penyokong The Red Warriors mengadakan perhimpunan aman membantah tindakan FAM terhadap Annuar di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu petang semalam.

KOTA BHARU – Episod kemarahan penyokong The Red Warriors terhadap Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM)  semakin memuncak apabila lebih 500 penyokong mereka mengadakan perhimpunan secara aman di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu petang semalam.  

Perhimpunan tersebut sebagai membantah tindakan badan induk bola sepak kebangsaan itu yang mahu menggantungkan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa ekoran kritikan beliau terhadap prestasi skuad kebangsaan baru-baru ini. 

Presiden Kelab Penyokong The Red Warriors Kota Bharu, Mohd Zainy Mohd Zain menyifatkan terdapat ‘tangan-tangan ghaib’ yang berusaha untuk menyingkirkan Annuar daripada terus memegang jawatan di dalam badan induk bola sepak kebangsaan itu. 

“Lebih menyulitkan keadaan apabila tuanku presiden (Sultan Ahmad Shah) sendiri bertitah dengan mengatakan kesalahan yang dilakukan oleh Annuar itu amat besar. Tindakan ini dilihat mendahului keputusan jawatankuasa disiplin yang hanya akan bersidang pada Rabu ini. 

“Sudah tentu titah tuanku presiden akan diambil kira oleh jawatankuasa disiplin dan akan mempengaruhi keputusan yang akan dibuat nanti. Perkara seperti ini tidak seharusnya berlaku kerana proses perbicaraan sendiri belum dilaksanakan. 

Nasib Annuar hanya diketahui apabila Jawatankuasa Disiplin yang dipengerusikan oleh Datuk Taufik Abdul Razak bersidang di Wisma FAM, Kelana Jaya pada Rabu ini bagi mendengar pertuduhan yang dikemukakan ke atas beliau. 

Menurut Mohd Zainy, tindakan tersebut menunjukkan berlakunya prejudis dan memberi gambaran awal bahawa Annuar secara terang-terang sudah didapati bersalah serta bakal berhadapan dengan hukuman yang berat selepas ini. 

“Kami menentang sekeras-kerasnya campur tangan pihak tertentu dalam kes ini. Kami akan berdiri teguh dan terus memberi sokongan kepada Presiden kami,” katanya.

No comments:

Post a Comment