Thursday, March 15, 2012

KELANTAN MASIH TERCARI RENTAK

KOTA BHARU – Aksi longlai skuad Piala Presiden Kelantan ketika menewaskan pasukan berstatus kelab, Johor Melodi Jaya 2-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu dua hari lalu ternyata meresahkan pihak pengurusannya.

Ketika saingan Liga Piala Presiden sudah memasuki pertengahannya, skuad yang terkenal dengan jolokan The President Warriors itu seakan tercari-cari rentak permainan yang sebenar meski pun sudah mengharungi 10 perlawanan setakat ini.

Hakikat ini diakui sendiri oleh Penolong Pengurus Pasukannya, Nasrul Hadi Kamaruzaman yang menyifatkan situasi tersebut tidak harus berlaku kepada juara bertahan musim lalu andai tidak mahu terus berada dalam zon bahaya bagi merebut slot ke suku akhir nanti.

“Memang kita menang 2-0 dalam perlawanan ini tetapi banyak peluang yang terhidang gagal dimanfaatkan sepenuhnya oleh pemain kita. Sepatutnya kita boleh menang lebih besar ke atas pasukan berstatus kelab dari Johor ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian sejurus perlawanan berakhir.

“Kepincangan di bahagian serangan terus menghantui pasukan ini. Ketiadaan empat pemain yang digantung kerana menerima kad kuning dalam perlawanan sebelum ini turut memberi kesan kepada persembahan keseluruhan pasukan kita.

Malah Nasrul Hadi menganggap faktor kurang cergas pemainnya rentetan kekurangan latihan di samping terpaksa mengharungi jadual perlawanan yang padat pada saingan musim ini turut memberi kesan prestasi pasukan Kelantan.

Dalam perkembangan lain, Nasrul Hadi turut berharap skuad kendalian Mohd Hashim Mustapha itu dapat merebut peluang meraih enam mata dalam dua perlawanan terakhir pusingan pertama liga meski pun bertandang ke gelanggang lawan dalam tempoh seminggu ini.

“Kita tidak mempunyai pilihan selain perlu mencipta kemenangan apabila bertemu pasukan kedua tercorot, Melaka pada Khamis ini diikuti Johor MBJB pada Isnin depan bagi mengukuhkan kedudukan dalam carta liga.

“Ketika ini saingan liga cukup sengit kerana jurang mata di antara setiap pasukan terlalu kecil. Amat penting bagi kita menamatkan saingan pusingan pertama dengan enam mata ini bagi mencerahkan laluan ke saingan suku akhir nanti,” katanya.

Justeru, Nasrul Hadi berharap kehadiran semula penyerang, Mohd Aris Zaidi dan beberapa tonggak utama diharap dapat menyuntik semangat rakan sepasukan yang lain bagi melengkapkan misi memburu mata penuh ke atas pasukan Melaka dan Johor MBJB itu nanti.

No comments:

Post a Comment