Monday, March 12, 2012

KELANTAN HORMATI JOHOR MELODI JAYA

Penyerang Kelantan, Mohd Shahiran Md Zain (kiri) menjadi taruhan bagi skuad Piala Presiden Kelantan bagi merobek pintu gol kelab Johor Melodi Jaya dalam pertemuan petang ini.

KOTA BHARU – Di atas kertas, kelebihan tampak berpihak kepada skuad Piala Presiden Kelantan apabila turun beraksi menentang kelab Johor Melodi Jaya pada perlawanan Liga Piala Presiden di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu petang ini.

Namun bagi Ketua Jurulatih, Mohd Hashim Mustapha, beliau tidak menganggap pertemuan tersebut sesuatu yang mudah bagi anak buahnya meski pun mempunyai kelebihan beraksi di tempat sendiri.

“Memang kelab Johor Melodi Jaya saya difahamkan menjadi pasukan belasahan dalam kumpulan A ini. Tetapi saya tidak peduli tentang perkara tersebut. Yang penting kita perlu meraih tiga mata dalam pertemuan ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Soal berapa gol dijaringkan itu perkara lain. 1-0 atau 10-0 ke itu bukan persoalannya. Saya mahu kita meraih tiga mata penuh setelah hanya mampu berkongsi mata dalam pertemuan dengan Kedah dan KL Sime Darby FC sebelum ini.

“Tiga perlawanan terakhir pusingan pertama termasuk menentang kelab dari Johor ini harus dimanfaatkan sebaik mungkin dengan meraih mata penuh meski pun dua lagi perlawanan (menentang Melaka dan MBJB FC) akan berlangsung di tempat lawan,” katanya.

Bakal beraksi tanpa empat tonggak utama iaitu Khairuddin Ramli, Mohd Aris Zaidi, Muhammad Firdaus Mat Nasir dan Mohd Nur Firdaus Roswanan yang digantung satu perlawanan, Mohd Hashim berkata itu bukan satu masalah besar bagi beliau menamakan pengganti mereka.

“Siapa pemain baru yang akan diturunkan mereka perlulah menyahut cabaran yang dilontarkan oleh pihak pengurusan. Saya tidak ada masalah untuk menyenaraikan pemain lain tetapi yang penting mereka kena berikan komitmen lebih 100 peratus,” katanya.

Mengulas mengenai persembahan pemainnya dalam aksi pertemuan dengan KL Sime Darby FC di Cyberjaya yang berkesudahan seri 1-1 minggu lalu, Mohd Hashim menyifatkan nasib tidak memihak pasukannya biar pun menguasai perlawanan tersebut.

“Saya berpuas hati dengan keputusan seri tersebut meski pun kita sebenarnya berpeluang untuk membawa pulang tiga mata ke Kota Bharu. Tetapi itulah bola sepak, kadang kala tuah bukan milik kita walaupun beraksi cemerlang.

“Lapan kad kuning yang dilayangkan kepada pemain kita sedikit sebanyak menjejaskan corak persembahan Kelantan. Namun saya tidak mahu mengulas lanjut mengenai keputusan pengadil dalam perlawanan tersebut,” katanya.

No comments:

Post a Comment