Monday, March 12, 2012

KELANTAN DIPAKSA BERHEMPAS PULAS

 Indra Putra Mahayuddin (kanan) cuba melorongkan bola kepada Zairul Fitree Ishak (dua,kiri) meskipun cuba dihalang dua pemain Kuala Lumpur dalam aksi perlawanan pusingan kedua Piala FA di Kota Bharu, malam semalam. 

KOTA BHARU – Kelantan menepati ramalan awal layak ke suku akhir kempen Piala FA musim ini, namun barisan pemain The Red Warriors sebenarnya dilihat berhempas pulas sebelum mencatatkan kemenangan tipis 3-2 ke atas Kuala Lumpur dalam perlawanan pusingan kedua di Stadium Sultan Muhammad IV malam semalam.

Status pendahulu Liga Super musim ini selain gelaran naib juara Piala FA musim lalu yang disandang oleh Kelantan sedikit pun tidak dihiraukan skuad kendalian Razip Ismail sebaliknya mereka tampil dengan semangat juang yang tinggi dalam perlawanan tersebut.

Ketua Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak ternyata kurang berpuas hati dan menganggap faktor keletihan rentetan mengharungi tiga perlawanan kompetitif dalam tempoh enam hari turut memberi kesan kepada prestasi pemainnya dalam perlawanan tersebut.

“Minggu yang amat menyukarkan dan anda boleh lihat bagaimana pemain kita beraksi dalam keadaan penat malam ini. Namun saya gembira dengan kemenangan ini meski pun kita diasak hebat oleh pemain Kuala Lumpur.

“Bagaimanapun, saya tidak gembira dengan pertahanan malam ini kerana ada beberapa situasi mereka perlu bertindak lebih baik. Kita sepatutnya menang 3-1 tetapi pemain kita hilang konsentrasi pada saat-saat akhir sehingga keputusan menjadi 3-2.

“Saya fikir masalah ini tidak harus berlaku kepada pasukan kita. Dua gol dijaringkan oleh Kuala Lumpur berpunca kesilapan pemain kita sendiri. Gol pertama pemain kita hanya mampu dilihat sahaja manakala gol kedua tidak patut terhasil kalau pemain kita tidak hilang bola sehingga memberikan sepakan percuma kepada mereka,” katanya.

Dalam perlawanan tersebut, The Red Warriors mendahului pada m-30 perlawanan menerusi Mohd Norfarhan Muhammad sebelum pemain Kuala Lumpur, Muhammad Afiq Azmi menyamakan kedudukan sembilan minit kemudian.

Indra Putra Mahayuddin terus mengukuhkan kedudukan 2-0 pada m-43 sebelum Mohd Badhri Radzi menjaringkan gol ketiga pada m-65 perlawanan. Begitu pun Kuala Lumpur memperoleh gol sagu hati keduanya pada masa tambahan menerusi Fazuan Abdullah.

Jurulatih berasal dari Croatia itu walau bagaimanapun mempertahankan kemenangan tipis 3-2 ke atas skuad warga kota itu bukanlah bersandarkan kepada nasib semata-mata.

”Anda tidak boleh menyatakan kita bermain teruk dalam perlawanan ini. Statistik perlawanan menunjukkan kita mempunyai banyak peluang dan penguasaan bola juga memihak kepada kita. Kita beraksi lebih baik daripada perlawanan Liga Super menentang Negeri Sembilan minggu lalu.

Sementara itu, Hodak juga turut menyifatkan prestasi yang ditunjukkan pemain import Onyekachi Nwoha sudah menampakkan peningkatan daripada satu perlawanan ke perlawanan lain.

No comments:

Post a Comment