Thursday, December 29, 2011

KERAJAAN NEGERI JAMIN BAIKI

Masalah lampu limpah Stadium Sultan Muhammad IV dijangka berakhir setelah Kerajaan Negeri memberi jaminan akan memperbaikinya dalam tempoh terdekat ini.

KOTA BHARU – Berita baik untuk penyokong bola sepak Kelantan. Tiada lagi kerisauan mengenai skuad The Red Warriors yang perlu beraksi pada sebelah petang dalam saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim depan. 

Semalam, pihak Kerajaan Negeri Kelantan mengumumkan masalah lampu limpah Stadium Sultan Muhammad IV akan diselesaikan dalam tempoh terdekat ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata, pihaknya memberi jaminan akan memperbaiki dan menyelenggara lampu limpah stadium berusia 44 tahun itu dalam tempoh terdekat.

“Kita memberi jaminan bahawa masalah lampu limpah stadium yang dikatakan tidak mencapai tahap pencahayaan sebanyak 900 lux itu akan dilakukan dengan kadar segera sebelum sepak mula perlawanan Sumbangsih, Kelantan menentang Negeri Sembilan di Kota Bharu pada 7 Januari depan.

“Pihak Perbadanan Stadium Kelantan (PSK) sudah bermesyuarat tiga hari lalu dan kita memutuskan untuk melantik perunding dan kontraktor penyelenggaraan bagi menyelesaikan masalah tersebut. Malah pihak Kerajaan Negeri juga sudah meluluskan peruntukkan sebanyak RM80,000 bagi tujuan tersebut.


ABDUL FATTAH

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai kegusaran Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) apabila Stadium Sultan Muhammad IV disenaraikan antara beberapa gelanggang pertandingan yang tidak mematuhi peraturan pertandingan seperti diumumkan oleh Persatuan Bola Sepak (FAM) baru-baru ini.

Menurut Abdul Fattah, hanya satu tempat dalam kawasan stadium itu mengalami masalah apabila tahap pencahayaan yang diukur tidak mencapai 900 lux dan beliau percaya masalah tersebut akan dapat diatasi bagi membolehkan skuad The Red Warriors beraksi pada sebelah malam.

Sementara itu, mengulas mengenai isu pemasangan ‘scoreboard’ baru yang tertangguh sejak setahun lalu, Abdul Fattah menjelaskan beliau akan bertemu dengan pihak Kafa tidak lama lagi.

“Insya ALLAH, kita akan berbincang dengan Kafa mengenai pemasangan ‘scoreboard’ baru pada bulan depan sebelum kita memutuskan untuk memasangnya dengan yang baru,” katanya.

No comments:

Post a Comment