Monday, November 28, 2011

KELANTAN HIDUPKAN PELUANG KE SUKU AKHIR

Pemain Kelantan, Zulzairilidzwan (kanan) sempat melepaskan rembatan meskipun cuba dihalang oleh dua pemain Kuala Lumpur dalam aksi perlawanan yang berkesudahan Kelantan menang 3-0, petang semalam.

KELANTAN 3
Khairul Annuar Ramli (m-15)
Mohd Farhan Yaakub (m-25)
Muhammad Norhamizi Haron (m-88)

KUALA LUMPUR 0

KOTA BHARU – Kelantan mencerahkan peluang untuk mara ke peringkat suku akhir setelah mengalahkan Kuala Lumpur 3-0 dalam aksi perlawanan kedua Kejohanan Piala Emas Raja-Raja Edisi ke-71 peringkat kumpulan D yang berlangsung di Padang Penjara, Pengkalan Chepa, petang semalam.

Kekalahan mengejut 0-1 Perlis kepada Melaka petang semalam membuka peluang kepada Kelantan dengan syarat perlu mengalahkan pasukan bergelar Singa Utara itu dalam perlawanan terakhir petang ini.

Kelantan membuka tirai jaringan seawal m-15 perlawanan menerusi rembatan kencang pemain tengahnya, Khairul Annuar Ramli yang menerjah jaring setelah menerima umpanan pendek daripada Muhammad Norhamizi Haron di depan pintu gol pasukan Kuala Lumpur.

Sepuluh minit kemudian, pintu gol pasukan Kuala Lumpur sekali lagi dibolosi kali ini menerusi Mohd Farhan Yaakub yang mudah memperdayakan penjaga gol, Mohammad Firdaus Yusuf setelah menerima umpanan cantik daripada Saiful Bahari Abdullah.

Khairul Annuar seharusnya meletakkan Kelantan lebih selesa di depan namun rembatannya pada m-30m-39 pula terkena tiang gol. terkena palang gol sementara sepakan percuma Mohd Farhan pada

Bersambung babak kedua, Kelantan seharusnya berpesta gol dalam perlawanan tersebut namun deretan peluang yang terhidang gagal diterjemahkan dalam bentuk jaringan. Rembatan kencang Zulzairilidzwan Ab Raship pada m-77 ditepis keluar penjaga gol manakala percubaan Khairul Annuar pada m-85 sekali lagi terkena palang gol.

Begitupun dua minit sebelum perlawanan berakhir, Muhammad Norhamizi menamatkan keresahan penyokong setia apabila mudah menguis masuk untuk menghasilkan gol ketiga pasukan Kelantan dalam perlawanan tersebut.

Terdahulu dalam satu lagi perlawanan, pasukan Melaka menjadi pasukan pertama mengesahkan tempat ke suku akhir setelah mencatatkan kemenangan tipis 1-0 ke atas Perlis.

Anak buah Mahmoud Hassan terpaksa menunggu sehingga babak kedua untuk memperolehi gol kemenangan menerusi jaringan Mohd Nazmee Ari pada m-53 perlawanan.

Perlawanan terakhir bagi kumpulan D petang ini pasti menarik bagi Kelantan dan Perlis memandangkan kedua-dua pasukan memerlukan kemenangan sementara Melaka pula hanya perlu mencatatkan keputusan seri ke atas Kuala Lumpur setelah layak ke suku akhir lebih awal.

No comments:

Post a Comment