Wednesday, November 9, 2011

INDRA ANTARA TIGA BEKAS PEMAIN PERKUAT TRW

KOTA BHARU – Spekulasi mengenai kepulangan tiga bekas pemain ke pangkuan Kelantan akhirnya terjawab apabila Indra Putra Mahayuddin, Mohd Norfarhan Muhammad dan Azizi Matt Rose sah kembali menyarung jersi skuad The Red Warriors untuk musim depan.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa berkata, kepulangan tiga bekas pemain yang pernah menabur bakti bersama Kelantan itu dijangka mampu memperkasakan posisi pertahanan dan tengah pasukan bimbingan Peter Butler itu.

“Tidak timbul soal saya memanggil semua ketiga-ketiga pemain tersebut. Urusan bola sepak adalah urusan profesional dan soal sentimen itu kita ketepikan. Yang penting mereka boleh memenuhi kriteria yang kita mahukan.

“Posisi sayap kiri sedikit kritikal kerana kita hanya ada Mohd Nurul Azwan (Roya). Jadi kehadiran semula Mohd Norfarhan (Muhammad) dan Indra Putra (Mahayuddin) diharap mampu menyelesaikan masalah tersebut.

“Kita mengalu-alukan dan menyambut baik kepulangan mereka. Malah mereka sendiri menyatakan persetujuan secara sukarela untuk kembali beraksi bersama kita pada musim depan,” katanya.

Sambil keputusan tersebut akhirnya menamatkan khabar angin yang bertiup kencang sejak beberapa bulan lalu, Annuar turut mendedahkan persetujuan ketiga-tiga pemain itu untuk kembali bermain dengan Kelantan sudah dicapai sejak empat bulan lalu sebaik sahaja kedua-dua belah pihak selesai mengadakan rundingan.

Penghujung musim lalu, ketiga-tiga pemain tersebut mengejutkan banyak pihak apabila beralih arah secara senyap dengan memilih untuk beraksi dengan pasukan T-Team meskipun mendapat tawaran daripada pihak Kafa. 





Sementara itu, Annuar turut mengumumkan bekas penyerang Kedah musim ini, Azlan Ismail  turut di panggil untuk memperkuatkan jentera serangan Kelantan pada musim depan.

“Kita panggil Azlan untuk perkuatkan jentera serangan meskipun beliau ketika ini masih menjalani rawatan ekoran kecederaan yang dialaminya sebelum ini. Ini bererti kita sudah mempunyai enam pemain diposisi serangan,” katanya.

Azlan, 27, pemain kelahiran Tumpat pernah membantu Kelantan muncul juara Liga FAM pada tahun 2005 seterusnya melayakkan beraksi dalam Liga Perdana pada tahun berikutnya.

Namun Azlan memilih untuk beraksi bersama pasukan Perlis selama dua musim (2006 hingga 2007), PDRM (2008), Terengganu (2009) sebelum mengambil keputusan berhijrah ke Kedah pada tahun 2010 sehingga musim ini.

2 comments:

  1. tok berapo rhaaa lah mano nga indra & azizi tuh. ingat kor ado perubahan2 lain

    ReplyDelete
  2. tok leh cayo azizi nga indra, nati mereka akan rosak kan team trw musim depan

    ReplyDelete