Tuesday, September 6, 2011

LAGENDA BANTU AZIZHAN

Azizhan (duduk, lima kiri) dikelilingi rakan-rakannya yang menziarahi beliau di Kota Bharu, baru-baru ini.

KOTA BHARU – Prihatin terhadap penderitaan yang dialami, Jawatankuasa Penaja Persatuan Lagenda Bola Sepak Kelantan (Lagenda) tampil menghulurkan sumbangan kepada bekas pemain bola sepak negeri, Azizhan Yusoff bagi meringankan beban yang ditanggungnya ketika ini.

Dua hari lalu, sekumpulan bekas pemain bola sepak negeri bersama Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah meluangkan masa mengunjungi dan bertanya khabar Azizhan yang kini berehat di rumahnya di Wakaf Mek Zainab, dekat sini.

Azizhan, 60 tahun bekas pemain bola sepak Kelantan era 1970’an menderita penyakit jantung, kencing manis, darah tinggi selain batu karang sejak 10 tahun lalu. Beliau merupakan pemain yang seangkatan dengan Dali Omar, Mahadi Yusoff, Hamid Ghani, Afandi Yusoff dan Nik Leh Nik Man pada tahun tersebut.

Presidennya Hamid Ghani berkata, setelah dimaklumkan tahap kesihatan Azizhan tidak begitu memberangsangkan, pihaknya sepakat mengadakan kutipan derma kilat daripada ahli mereka sendiri untuk disumbangkan kepada bekas pemain tersebut.

“Ini merupakan program pertama kita menziarahi rakan yang mengalami keuzuran. Insya Allah pada masa akan datang kita akan meneruskan program seumpama ini dengan menjenguk rakan-rakan lain yang ditimpa kesusahan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

“Kita ambil inisiatif mengutip sumbangan daripada ahli-ahli kita dan pada masa yang sama juga kita menerima sumbangan RM5,000 daripada pihak kerajaan negeri bagi permulaan untuk kita menggerakkan jawatankuasa penaja persatuan ini.

“Hari ini kita menyampaikan sedikit sumbangan wang tunai dan juga barang keperluan harian termasuk pakaian. Beliau tidak bekerja dan anak pula ramai, jadi kita berharap beliau sekeluarga dapat menyambut perayaan ini dengan kegembiraan,” katanya.

Sementara itu, Azizhan yang juga bapa kepada bekas pemain bola sepak negeri ini, Aliff Rohaimi mengucapkan terima kasih kepada jawatankuasa penaja yang sudi meluangkan masa menziarahinya.

“Saya begitu terharu dan berbesar hati diatas keprihatinan rakan-rakan yang sudi menjenguk bertanya khabar kesihatan diri saya. Saya kini banyak berehat dirumah dan tidak berupaya melakukan apa-apa pekerjaan memandangkan penyakit yang saya hadapi ketika ini.

“Kepada rakan-rakan teruskanlah usaha murni ini dengan membantu rakan lain yang mungkin mengalami kesusahan dalam hidup. Saya mengucapkan terima kasih diatas sumbangan yang dihulurkan ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment