Tuesday, August 16, 2011

USAH RISAU JENTERA SERANGAN


KOTA BHARU – Kehadiran dua pemain berstatus ‘pinjaman’ dari Pahang, Azammuddin Mohd Akil dan R Surendran diharap mampu melenyapkan krisis ketumpulan jentera serangan pasukan The Red Warriors terutama dalam usaha mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia yang dimenangi musim lalu. 

Malah Ketua Pasukannya, Muhd Badhri Radzi sendiri mengalu-alukan kehadiran kedua-dua pemain tersebut sambil menyifatkan jentera serangan Kelantan bakal kembali bernafsu besar memburu gol dalam kempen Piala Malaysia musim ini.

Muhd Badhri Radzi

“Memang daripada satu sudut akan berlaku persaingan namun saya fikir ianya bagus untuk pasukan kerana memberi peluang kepada jurulatih untuk memilih pemain terbaik dalam kesebelasan utama pasukan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

“Kehadiran kedua-dua pemain ini tepat pada masanya. Saya dengar banyak pasukan yang berminat untuk mengambil mereka namun ternyata rezeki milik Kelantan apabila mereka memilih untuk beraksi dengan kita. Saya harap kehadiran mereka dapat mempertajamkan lagi jentera serangan kita

Mengulas mengenai latihan yang dihadapi sepanjang bulan Ramadan ini, pemain yang berusia 29 tahun itu berkata, sekalipun perlu menjalani ibadah puasa namun itu bukan halangan bagi beliau dan rakan sepasukannya untuk mengikuti sesi latihan seperti biasa pada sebelah malam.

“Penat memang penat apatalah lagi dalam sesi latihan awal ini memberi penekanan kepada tahap kecergasan. Namun itu bagus memandangkan sebelum ini kita berehat panjang jadi stamina kita mungkin menurun.

“Begitupun, fokus kita ialah mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia yang dimenangi musim lalu. Perlawanan pertama bertemu Sarawak kita tidak boleh ambil mudah. Selaku naib juara Liga Perdana musim ini, saya rasa fikir kita perlu menghormati keupayaan mereka.

Mengulas mengenai siri perlawanan persahabatan yang dihadapi skuad The Red Warriors di ibu negara ketika ini, Muhd Badhri mengakui kesempatan tersebut perlu digunakan sebaiknya mungkin dalam meneliti kelemahan yang membelenggu pasukan ketika ini.

“Kalau boleh kita tidak mahu melakukan kesilapan dalam perlawanan persahabatan ini. Kita perlu mengganggap perlawanan ini seumpama saingan kempen Piala Malaysia yang sebenarnya,” katanya.

Sementara itu dalam perkembangan yang lain, skuad bimbingan Datuk M Karathu berpesta gol apabila mengalahkan Kuala Lumpur 5-0 dalam perlawanan persahabatan yang berlangsung di Stadium MPS, Selayang malam semalam.

Kelantan akan bertemu juara 32 kali, Selangor dalam perlawanan persahabatan kedua di Stadium Shah Alam pada Rabu ini. 

Surendran bersedia bersaing merebut tempat sekalipun baru pulih daripada kecederaan hamstring, baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment