Monday, May 16, 2011

KAFA TINGKATKAN KESELAMATAN

AFANDI HAMZAH

KOTA BHARU –Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) akan mempertingkatkan aspek keselamatan khusus terhadap penyokongnya pada perlawanan separuh akhir kedua Piala FA, Kelantan menentang Selangor di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam ini.

Timbalan Presiden Kafa yang juga Naib Presiden FAM, Datuk Afandi Hamzah berkata, pihaknya akan mendapat kerjasama daripada pihak anggota keselamatan bagi memastikan perlawanan malam ini berlangsung dengan lancar tanpa sebarang insiden buruk berlaku.

“Pertemuan kedua Kelantan menentang Selangor sememangnya dijangka sengit. Justeru, kita akan mendapat kerjasama daripada anggota keselamatan seperti pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) termasuk Cawangan Khas selain anggota Rela. Anggota polis yang tidak beruniform akan ditempatkan untuk duduk bersama dengan penyokong,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Pihak anggota Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) juga akan melakukan pemeriksaan badan ke atas setiap penyokong yang memasuki stadium bagi memastikan tidak ada objek terlarang seperti mercun, botol minuman ataupun bendera parti politik daripada dibawa masuk ke dalam stadium.

“Kesemua pintu masuk stadium akan dibuka seawal 6.30 petang bagi membolehkan para penyokong memasuki stadium lebih awal. Kita juga menyediakan kemudahan tempat solat didalam stadium di pintu masuk utama. Selain itu, pemegang tiket juga perlu memasuki stadium mengikut pintu yang ditetapkan berdasarkan nombor pintu yang tertera pada tiket masing-masing,” katanya.

Menurutnya, pihak Kafa turut merakamkan penghargaan diatas kerjasama baik yang ditunjukkan oleh penyokong pada perlawanan sebelum ini sambil berharap semangat kesukanan itu diteruskan bagi membuktikan penyokong Kelantan adalah yang terbaik sepanjang musim ini.

No comments:

Post a Comment