Thursday, March 31, 2011

PELUANG PEMAIN CUBA NASIB

Wan Hanapi Wan Yaakob
 
KOTA BHARU – Bagi membentuk sebuah pasukan bola sepak futsal yang mantap sebagai persediaan menghadapi Kejohanan Sukan Malaysia (SUKMA) XIV pada Jun ini, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) membuka peluang kepada pemain muda berbakat untuk menyertai sesi pemilihan bagi mewakili negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Futsal dan Bola Sepak Pantai Kafa, Wan Hanapi Wan Yaakob berkata, sehubungan dengan itu pihaknya menjemput kalangan individu yang berminat untuk menghadiri sesi pemilihan pemain bermula esok dan Sabtu ini.

“Sesi pemilihan pemain ini akan berlangsung selama dua hari bermula esok (Jumaat) dan Sabtu ini dan akan diadakan di Real Seven Futsal, Pasir Tumbuh dekat sini. Bagi mereka yang berminat untuk mencuba nasib, mereka boleh menghadiri pada hari tersebut dan sesi pemilihan bermula jam sembilan hingga 11 pagi,” katanya dalam sidang akhbar di Kota Bharu, semalam.

“Syarat penyertaan ialah pemain mesti berumur dibawah 21 tahun iaitu lahir pada atau selepas 1 Januari 1990. Sebagai permulaan, kita akan memilih seramai 15 pemain sebelum kita menyenarai pendekkan kepada 12 pemain termasuk dua penjaga gol bagi membawa cabaran Kelantan ke kejohanan tersebutt.

“Selepas itu kita akan merangka program latihan insentif kepada pasukan futsal ini. Kita akan putuskan kemudian mengenai gelanggang latihan. Kita akan bermain di Kompleks Sukan Matshushita di Shah Alam dengan segala perbelanjaan akan ditanggung sepenuhnya oleh Majlis Sukan Negeri (MSN) Kelantan,” katanya.

Majlis Sukan Negara (MSN) akan bertindak sebagai tuan rumah Kejohanan Sukma XIV akan yang berlangsung di Kuala Lumpur  pada 2 hingga 12 Jun depan.

No comments:

Post a Comment