Sunday, December 26, 2010

Kelate.Net hulur sumbangan kepada Sairozi


Mahizi Mahmood (kiri) mewakili Kelate.Net menyampaikan sumbangan kepada Sairozi sambil diperhatikan Mohd Shaifuddin Harun dan Khiru Shaleh di Pulai Chondong.

MACHANG – Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan (Kelate.Net) semalam tampil menghulurkan sumbangan kepada bekas pemain Kelantan, Sairozi Daud yang terlantar akibat menderita sakit barah tengkuk sejak 10 bulan lalu.

Pengendali laman webnya, Khiru Shaleh Abdullah berkata, pihaknya telah menganjurkan kempen kutipan derma melalui laman web Kelate.Net sejurus berita penderitaan yang dialami oleh bekas pemain Kelantan itu disiarkan dalam akhbar baru-baru ini.

“Kempen kutipan derma ini dibuka selama dua minggu dan kita berjaya mengutip sebanyak RM450 dalam kalangan seluruh ahli kelab dan juga penyokong Kelantan di seluruh dunia. Hari ini kita datang menziarahi beliau di rumahnya di Pulai Chondong  bagi menyampaikan sendiri kutipan tersebut,” katanya ketika ditemui Sinar Harian semalam.

“Ini merupakan sebahagian daripada tanggungjawab sosial kami sebagai salah satu daripada kelab penyokong di negeri ini dan kita akan terus membantu mana-mana kalangan bekas pemain yang menghadapi kesulitan hidup seperti mana yang dihadapi oleh Sairozi Daud ini.

“Kita mengucapkan terima kasih kepada ahli-ahli kelab dan penyokong Kelantan yang tampil menghulurkan sumbangan bagi meringankan penderitaan yang dialami oleh beliau. Semoga sumbangan yang tidak seberapa ini sekurang-kurangnya dapat meringankan beban yang ditanggung oleh beliau,” katanya.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Kelab, Mahizi Mahmood berkata, pihaknya dimaklumkan keadaan kesihatan Sairozi bertambah baik berbanding keadaannya yang lemah sebelum ini.

“Alhamdulilah, melihat keadaan beliau pada hari ini sudah ada perubahan sedikit. Beliau sudah mampu bercakap berbanding sebelum ini kita difahamkan beliau sering kali mengadu kepenatan.

“Kita berdoa semoga beliau sembuh seperti sedia kala dan mendapatkan rawatan perubatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian dengan segera. Beliau bukan sahaja perlu diberi rawatan tetapi juga sokongan moral bagi melawan penyakit tersebut.

“Walaupun beliau hanya bermain dengan Kelantan selama tiga tahun sahaja, tetapi jasa beliau terhadap pasukan negeri ini tidak harus dilupakan kerana beliau turut membantu Kelantan muncul juara Piala FAM pada tahun 2005 sebelum diangkat beraksi dalam Liga Perdana tahun berikutnya,” katanya.

Sebelum ini Sairozi, 32 tahun, menjalani pembedahan di Hospital Pakar Sultan Abdul Samad, Johor Bahru sekitar Februari lalu dan pernah mendapatkan rawatan kimoterapi sebanyak tiga kali dan radioterapi 36 kali bagi rawatan susulan penyakit barah tengkuk selepas itu.


Image Caption: Mahizi Mahmood mewakili Kelate.Net menyampaikan sumbangan kepada Sairozi Daud sambil diperhatikan ahli Kelate.Net, Mohd Saifuddin Harun dan Khiru Shaleh dirumah beliau Pulau Chondong semalam.

1 comment:

  1. al-fatihah..tamat sudah penderitaan pemain bola ni..nasib setiap manusia berbeza..Sairozi Daud dari fizikal semesti seorang yang sihat walafiat..tapi kanser mmg susah diramal.al-fatihah sekali lagi..

    ReplyDelete