Sunday, December 19, 2010

KELAB DARI THAILAND UJI KELANTAN

ANNUAR MUSA

KOTA BHARU – Dalam merangka persiapan lebih serius bagi menghadapi saingan Liga Malaysia yang bermula pertengahan Januari depan, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) telah mengaturkan dua perlawanan persahabatan menentang sebuah kelab dari negara Thailand tidak lama lagi.

Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa berkata, Kelantan akan turun dalam dua siri perlawanan persahabatan di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu pada 22 dan 24 Disember ini menentang salah sebuah kelab dari negara Thailand yang menduduki tangga lima teratas dalam carta liga di negara tersebut.

“Walaupun keadaan cuaca tidak menentu di Kota Bharu ketika ini dan ditambah pula keadaan permukaan padang di stadium begitu buruk, pihak Kafa tidak ada pilihan selain terpaksa mengadakan perlawanan persahabatan untuk peminat setia di negeri ini,” katanya dalam sidang akhbar di Kota Bharu, dua hari lalu.

“Saya memohon maaf kepada peminat bola sepak tempatan kerana terpaksa membatalkan perlawanan persahabatan antarabangsa menentang beberapa pasukan kelab dari luar negara seperti yang dijadualkan sebelum ini kerana masalah yang saya sebutkan tadi.

“Ada baiknya juga kerana kita perlu memastikan keadaan padang stadium kembali pulih seperti sedia kala. Untuk itu, kita akan mengadakan perlawanan persahabatan diluar Kelantan dengan menjadikan Lembah Klang sebagai pengkalan baru bagi kita meneruskan sesi latihan insentif bagi menghadapi sepak mula liga tidak lama lagi,” katanya.

Menurut Annuar, beberapa perlawanan persahabatan menentang pasukan daripada Liga Super dan Liga Perdana telah diatur pihak Kafa bagi membolehkan para peminat Kelantan di Lembah Klang menyaksikan corak persembahan pasukan Kelantan yang menampilkan gabungan pemain muda dan lama untuk musim depan.

“Peminat setia di Lembah Klang berpeluang melihat aksi terkini pasukan Kelantan. menentang beberapa pasukan seperti Harimau Muda A, Selangor PKNS FC, Sarawak selain sebuah kelab dari Cambodia,” katanya.

Sementara itu, Annuar turut mengumumkan pihak Kafa akan memperkenalkan barisan pemain skuad Liga Super Kelantan musim 2011 dalam satu majlis khas sama ada penghujung bulan ini atau awal bulan Januari nanti. 

“Memandangkan dua pemain utama kita terlibat dalam tugasan bersama skuad kebangsaan sekarang dan pemain yang baru kita ikat, Nicholas Chan masih belum bersama kita, jadi amat wajar kita menunda majlis tersebut ke satu tarikh baru.

“Ini bagi memberi peluang kepada para peminat setia melihat dengan lebih dekat kesemua barisan pemain skuad Liga Super Kelantan musim depan,” katanya.

No comments:

Post a Comment