Tuesday, December 21, 2010

AKSI KELANTAN TERTANGGUH


Keadaan padang stadium belum sesuai digunakan sekarang.

KOTA BHARU – Hajat besar peminat setia bola sepak Kelantan untuk melihat penampilan baru skuad The Red Warriors musim depan sekali lagi tertangguh apabila Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) terpaksa membatalkan dua perlawanan persahabatan antarabangsa yang dijadualkan berlangsung dalam minggu ini atas sebab teknikal.

Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan mengesahkan dua perlawanan persahabatan antarabangsa menentang sebuah kelab dari Thailand yang dijadualkan diadakan pada malam esok dan 24 Disember ini terpaksa dibatalkan kerana padang stadium kini masih mengalami proses pemulihan sepenuhnya.

B SATHIANATHAN


“Kita terpaksa membatalkan perlawanan tersebut kerana keadaan padang di Stadium Sultan Muhammed IV tidak begitu memuaskan. Saya pergi melihat gelanggang alternatif iaitu Stadium Mini Pasir Mas tetapi juga tidak sesuai digunakan untuk perlawanan persahabatan itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Saya telah memaklumkan kepada Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa mengenai pembatalan itu. Saya tidak boleh menjemput pasukan luar datang ke sini kerana keadaan padang kita amat teruk. Malu saya nanti lagipun mana-mana pasukan pun tidak mahu bermain dalam keadaan padang yang teruk kerana boleh mendatangkan kecederaan kepada pemain mereka.

“Sebagai ganti, kita mengaturkan satu perlawanan persahabatan menentang kelab Melodi Jaya dari Johor yang beraksi dalam kancah Liga FAM musim lalu pada jam 4.45 petang hari Jumaat ini di Padang Penjara,” katanya.

Menurut Sathianathan, beliau berterima kasih kepada pihak perbadanan stadium yang telah melakukan proses pembaikan padang tersebut dengan segera sebaik sahaja berita mengenai keadaan permukaan padang di stadium tersebut didedahkan oleh pihak media
.  
Pemain Kelantan hanya menggunakan kawasan trek disekeliling stadium bagi menjalani latihan kecergasan memandangkan keadaan padang masih mengalami proses pembaikkan. 

“Kita tunggulah dalam 10 hari lagi, harap-harap padang tersebut dapat digunakan. Buat masa sekarang saya menggunakan Padang Mardi di Pasir Tumbuh sebagai padang latihan sementara latihan di stadium hanya tertumpu kepada aspek kecergasan dimana saya hanya menggunakan kawasan tepi dalam stadium itu sahaja,” katanya.

Sementara itu, Sathianathan turut mengesahkan skuad Kelantan akan menghadapi sekurang-kurangnya empat perlawanan persahabatan semasa berkunjung ke Lembah Klang bermula minggu depan.

“Kita akan bertemu Harimau Muda A pada 27 Disember, Sarawak pada 28 Disember dan Felda United FC pada 29 Disember. Saya sedang mengatur satu lagi perlawanan pada 31 Disember dengan sebuah lagi pasukan tapi saya belum dapat umumkan nama pasukan tersebut kerana sedang menunggu pengesahan daripada mereka,” katanya.

1 comment: