Wednesday, October 6, 2010

KELANTAN TAGIH SOKONGAN PEMINAT


Barisan pemain Kelantan sudah pasti tidak mahu mengecewakan peminat sendiri pada perlawanan malam ini

KOTA BHARU – Ketua Jurulatih Kelantan, B Sathianathan mahu para pemainnya menunjukkan kebangkitan sebagaimana aksi menentang Negeri Sembilan tempohari ketika melayan kunjungan pasukan berstatus kelab, Selangor PKNS FC dalam perlawanan peringkat kumpulan TM Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam ini.

“Ini merupakan perlawanan yang cukup penting bagi kita. Sudah pasti kita tidak mahu kecewa lagi di halaman sendiri. Walauabagaimanapun, pada masa yang sama saya tetap menghormati kemampuan pasukan pelawat,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Saya menuntut semangat juang ketika bertemu Negeri Sembilan berulang dalam perlawanan ini. Di Paroi kita ketinggalan dua gol pada suatu ketika, tetapi pemain tidak hilang semangat dan bangkit menjaringkan dua gol dalam tempoh tiga minit bagi membolehkan kita berkongsi mata.

“Saya mengharapkan keputusan yang positif  dalam perlawanan ini. Dalam saingan Piala Malaysia setakat ini, kita hanya mampu mengutip satu mata sahaja di Kota Bharu. Untuk itu saya menuntut para pemain saya menghadiahkan tiga mata pada malam ini kepada peminat setia Kelantan,” katanya. 

Menurut Sathianathan, beliau turut memberi peringatan kepada semua pemain menumpukan sepenuh perhatian sepanjang aksi 90 minit perlawanan berlangsung.

“Saya menyedari para pemain berada dibawah tekanan setiap kali turun beraksi. Mereka harus menerima tekanan seperti itu apabila bermain untuk Kelantan. Sudah pasti peminat mahukan yang terbaik dan pada masa yang sama meletakkan harapan yang tinggi terhadap kita.

“Semua pemain harus bersikap tenang. Tunjukkan yang terbaik dan saya percaya para peminat akan sentiasa berada di belakang kita memberi sokongan. Kita mempunyai 26 pemain yang terbaik dan kita adalah sebuah pasukan yang terbaik. Jadi, hadapilah lawan kita malam ini dengan semangat yang tinggi untuk mencatatkan kemenangan.

Ditanya mengenai persiapan pasukan menentang kelab dari Selangor pada perlawanan malam ini, beliau mungkin akan melakukan sedikit rombakan dalam menyenaraikan kesebelasan pemain yang akan diturunkan mewakili Kelantan. 

“Beberapa kelemahan ketika pertemuan dengan Negeri Sembilan tidak harus berlaku lagi. Di Paroi, bila kita ketinggalan dua gol, kita bermain dengan baik. Tetapi sebaik sahaja kita menyamakan kedudukan, pemain kita jadi gelabah. Saya tidak mahu situasi seperti ini berulang.

Sementara itu, Sathianathan turut berharap para peminat setia Kelantan terus memberi sokongan kepada pemain Kelantan bagi mencipta kemenangan dalam perlawanan malam ini.

No comments:

Post a Comment