Saturday, April 21, 2012

RED WARRIORS DI LANDASAN TEPAT

KOTA BHARU – Tiga mata yang diraih setelah mencatatkan kemenangan tipis 2-1 ke atas T-Team membuktikan Kelantan kini berada di landasan yang tepat untuk mempertahankan kejuaraan sebaik sahaja mengharungi aksi perlawanan pusingan kedua Liga Super malam semalam.

Ketua Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak mengakui cukup gembira dengan kebangkitan anak buahnya di tempat lawan setelah mempamerkan aksi hambar sehingga terpaksa berkongsi mata dengan pasukan berstatus kelab itu di Kota Bharu Sabtu lalu.

“Secara keseluruhannya saya gembira dengan kemenangan ini. Tiga mata yang diperolehi ini membuktikan keupayaan kita sebenarnya. Tetapi saya akui pemain kita boleh beraksi lebih baik daripada perlawanan malam tadi,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Babak pertama menyaksikan aksi seimbang kedua-dua pasukan namun kita seharusnya selesa berada di depan kalau tidak dua peluang terbaik yang dimiliki Kapten, Mohd Badhri (Radzi) dan Mohammad Ghaddar menemui sasaran.

“Separuh masa kedua memang tempo permainan cukup tinggi. Gol pasukan T-Team seharusnya tidak terhasil kalau kita mengawal ketat pemain tuan rumah. Selepas ketinggalan satu gol, barulah kita bangkit melawan sehinggalah S Chanturu menghasilkan jaringan cantik untuk Kelantan,” katanya.

Dalam perlawanan tersebut, tuan rumah terlebih dahulu berada di depan hasil tandukan Khairul Izwan Khalid pada m-52 sebelum S Chanturu menyamakan kedudukan menerusi rembatan cantik dari jarak 30 meter pada m-67 perlawanan.

Tindakan pemain T-Team, Bojan Petric menampan bola dengan sengaja di dalam kotak penalti pada m-88 perlawanan mengundang padah apabila pengadil memberikan sepakan penalti kepada Kelantan. Pemain import, Mohammad Ghaddar mudah merembat masuk untuk gol kemenangan Kelantan dalam perlawanan tersebut.

Sementara itu, Hodak turut mengakui jentera serangan Kelantan masih perlu diperbaiki memandangkan gandingan Mohd Norfarhan Muhammad dan Mohammad Ghaddar belum menampakkan keserasian dalam perlawanan tersebut.

“Anda kena tahu Mohammad Ghaddar baru kembali ke dalam Liga Super. Atmosferanya pasti berbeza dengan saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia. Masih lagi kurang persefahaman (gandingan dengan Mohd Norfarhan) dan saya faham situasi ini. Itu perkara biasa dan tidak ada apa-apa yang harus dibimbangkan.

“Matyo (Norshahrul Idlan Talaha) saya beri peluang beraksi selama 45 minit. Beliau kini dalam proses meningkatkan tahap kecergasan setelah dua bulan tidak beraksi. Apex (Khairul Fahmi Che Mat) beraksi cemerlang dan saya tidak ada apa-apa komen mengenai beliau,” katanya.

Kemenangan tersebut membolehkan The Red Warriors kekal di tangga kedua dengan 31 mata di belakang pendahulu, Lions XII dengan perbezaan lima mata namun wakil Singapura itu bermain lebih tiga perlawanan berbanding Kelantan.

No comments:

Post a Comment