Tuesday, December 27, 2011

ALVES GEMBIRA IKAT KELANTAN

 Divaldo Da Silva Alves

KOTA BHARU – Bagi Ketua Jurulatih Persebaya FC, Divaldo Da Silva Alves tiada apa yang lebih menggembirakan beliau selain kejayaan anak buahnya mengikat keputusan seri 1-1 dengan Kelantan dalam aksi perlawanan pertama bagi merebut Yayasan Persahabatan Malaysia - Indonesia (Permai) di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam semalam.

“Ya saya perlu akui kehebatan pasukan Kelantan malam ini. Mereka bermain dengan sembilan pemain tetapi aksi mereka seperti bermain dengan 11 pemain. Mereka masih mampu melancarkan gerakan menarik dan mencemaskan kubu pertahanan kami.

“Penyerang berjersi nombor 22 mereka (Mohammed Ghaddar) tampak cukup berbisa dan mempunyai beberapa peluang terbaik untuk menjaringkan gol dalam perlawanan ini. Begitu juga Zacharia (Charara) yang dimasukkan juga bergerak bebas di segenap penjuru padang dan ini menyulitkan pemain pertahanan kami.

Alves yang menyenaraikan pemain import dari Australia, Andrew Nikolas Barisic selaku penyerang tunggal dalam perlawanan itu walaubagaimanapun turut berpuas hati dengan persembahan keseluruhan pemainnya dan berjanji akan menampilkan aksi terbaik pada perlawanan kedua pada Rabu ini.

“Prestasi turun naik itu satu perkara biasa tambahan pula kita bermain dalam padang yang becak malam ini. Memang tekanan di pihak kami dalam perlawanan ini namun saya berjanji pemain saya akan kembali bangkit memberikan aksi terbaik pada perlawanan kedua nanti. 

“Dalam perlawanan ini, sebenarnya kita turut mempunyai empat atau lima peluang untuk menjaringkan gol tetapi gagal disempurnakan. Saya akan memperbaiki segala kelemahan yang ada pada pasukan ini sebelum kita bertemu sekali lagi pada Rabu ini.

“Apa yang penting pemain saya harus lebih fokus dan agresif terutamanya ketika mempunyai peluang di depan pintu gol lawan. Begitupun, matlamat awal kita untuk mengikat keputusan seri dengan Kelantan di sini akhirnya tercapai.

Sementara itu, jurulatih yang baru berusia 33 tahun dan fasih berbahasa Indonesia itu turut memuji kesungguhan ditunjukkan oleh penyokong setia The Red Warriors yang tidak berganjak meskipun hujan turun beberapa kali sepanjang perlawanan itu berlangsung.

“Mereka memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada pasukan Kelantan dari minit pertama sehingga minit terakhir perlawanan. Saya fikir penyokong di sini cukup mengujakan saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment