Wednesday, December 9, 2009

EZRIE KEMBALI, HAIRUDDIN OMAR MELENGKAPI

Ahmad Ezrie Shafizi, pemain tengah yang digugurkan oleh pihak Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) pertengahan bulan lalu kini kembali menyarung jersi Kelantan. Berita ini telah disahkan sendiri oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan, Haji Azman Ibrahim.

Ezrie, pemain tengah versatile yang sentiasa mendapat tempat sewaktu Peter James Butler membimbing Kelantan tetapi khidmatnya diketepikan apabila pengendali baru, B.Sathianathan - penguguran yang mengejutkan buat penyokong setia Kelantan kerana sumbangan pemain ini cukup bermakna menjana jentera tengah Kelantan.

Biarpun dikhabarkan beberapa pasukan negeri dan bertaraf kelab berhajat mendapatkan khidmat pemain ini, ternyata Ezrie mengambil langkah mendiamkan diri - menantikan kesetiaannya untuk beraksi bersama negeri sendiri.

Jelas, minggu lalu merupakan minggu paling menggembirakan baginya, atas pertimbangan B. Sathianathan, akhirnya nama Ezrie kini kembali tersenarai dalam skuad Liga Malaysia 2010 Kelantan.

Sementara itu, wira 'pinjaman' pasukan Negeri Sembilan yang menjuarai edisi Piala Malaysia 2009 - Hairuddin Omar mencipta keputusan mengejut apabila memilih untuk beraksi bersama Kelantan pada musim hadapan.

Biarpun Negeri Sembilan menawarkan tawaran yang lumayan untuk Hairuddin Omar kekal di Seremban, manakala pasukan T-Team memberi masa yang secukup-cukupnya untuk Hairuddin membuat keputusan, akhirnya Kelantan juga yang menjadi pilihannya untuk beraksi.

Bakal mencecah usia 31 tahun pada musim hadapan, Hairuddin yang digelar kuda tua oleh segelintir peminat bola sepak membuktikan reputasinya sebagai pemain pinjaman kepada Negeri Sembilan - membutirkan hasil apabila menyumbangkan satu gol pada perlawanan akhir Piala Malaysia yang lalu.

Khabar terkini, Hairuddin Omar sudah pun terbang ke Kota Bangkok bersama-sama pasukan Kelantan bagi menjalani latihan pra musim disana selama 10 hari sebelum sepak mula Liga Malaysia membuka tirai pada 9hb Januari 2010.

2 comments:

  1. KAFA berbelanja besar utk musim baru. Harga tiket pun ura² akan di naikkan. Berbaloi dok?

    ReplyDelete
  2. tok ke dio nok naik sapa 40 rial nah.
    bo stakak 4-5 rial takdok hal lah. asal mene come....

    ReplyDelete