Wednesday, November 11, 2009

JANGAN TERKHILAF LAGI.....

Bakal berdepan hukuman denda, digantung atau lebih teruk mungkin diarah bermain dalam stadium tanpa penonton pada musim depan – itulah bentuk hukuman yang bakal diterima Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) rententan keganasan penyokongnya sewaktu perlawanan akhir Piala Malaysia, Sabtu lalu.

Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang bersidang di Wisma FAM, petang ini dijangka akan mengenakan hukuman paling berap terhadap Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) atas perilaku tidak bermoral segelintir penyokong setia mereka.

Biarpun berdasarkan kos kerugian yang dinyatakan oleh pihak FAM, kira-kira RM 150,000 manakala pihak pengurusan Kompleks Sukan Negara (KSN) lebih menyatakan secara terperinci – RM 214,000, nilai itu tidak penting buat masa sekarang.

Apa yang pasti Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) bakal berhadapan hukuman yang sepadan dengan tindakan liar penyokong setia mereka.

Jawatankuasa Tatatertib FAM, dipengerusikan oleh Tuan Haji Kamaruddin Abdullah – satu nama yang tidak asing dalam kancah perundangan di Wisma FAM diharap dapat membuat keputusan yang betul dan adil – sesuai diterima oleh pelbagai pihak yang menanti keputusan paling memeritkan ini.

Tidak harus terjadi kekhilafan ketika menjatuhkan keputusan pada hari ini – sebagaimana yang terjadi apabila Jawatankuasa Tatatertib FAM sendiri mengakui kesilapan apabila menggantungkan Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu, April lalu sedangkan peraturan pertandingan tidak menyatakan stadium boleh digantung.

Jadi buat Jawatankuasa Tatatertib FAM, berhati-hati lah ketika memutuskan bentuk hukuman ke atas Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) tanpa terkhilaf lagi buat kali kedua.

1 comment:

  1. suka bersikap...wait & see. kito pakak tgk berito male kare

    ReplyDelete