Monday, August 15, 2011

KAFA ANJUR KURSUS PENGADIL

MOHAMAD NOORDIN AWANG

KOTA BHARU – Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) akan menganjurkan Kursus Asas Pengadil Bola Sepak pada 26 dan 27 Ogos ini bertempat di Wisma Kafa, dekat sini.

Setiausaha Agungnya, Mohamad Noordin Awang berkata, kursus tersebut terbuka kepada semua individu yang berminat untuk menceburi bidang kepengadilan yang kini dilihat semakin mendapat sambutan sejak kebelakangan ini.

“Kita mensasarkan seramai 25 individu dijangka menyertai kursus tersebut dan kita membuka penyertaan tanpa mengira had umur. Tiada yuran penyertaan dikenakan dan bagi yang berminat untuk menduduki peperiksaan perlu mengenakan bayaran tambahan sebanyak RM50,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

“Kafa melihat perlunya kita melahirkan pengadil-pengadil pelapis di negeri ini bagi mengisi kekosongan pengadil yang sudah bersara ataupun mencapai had umur mereka masing-masing. Jadi  saya menggalakkan orang ramai yang berminat dapat menyertai kursus ini.

“Kursus selama dua hari itu menekankan aspek teori dan akan dikendalikan oleh wakil daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM). Selain itu, pengadil lama juga disarankan menyertai kursus ini sebagai menambahkan pengetahuan mereka dalam ilmu kepengadilan ini,” katanya.

Tarikh tutup pendaftaran kursus ini ialah sebelum atau pada 21 Ogos ini. Bagi mereka yang berminat boleh menghubungi pejabat Kafa ditalian 09 – 766 6360 untuk mendapatkan keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment